Mercedes S-klasse Coupé nu officieel

Mecedes S-klasse Coupé
Mecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse CoupéMecedes S-klasse Coupé
Vorige week verscheen de S-klasse Coupé al veel te vroeg op het internet, vandaag is de ultieme luxecoupé dan officieel onder het doek vandaan getrokken.

Eind vorige week konden we al een blik werpen op een kleine selectie gelekt beeldmateriaal van de S-klasse Coupé. De tweedeurs S-klasse vervangt de CL-klasse, en wat ons betreft doet hij dat in stijl. Het geheel ziet er namelijk wel heel elegant uit.

Dat Mercedes-Benz op de toplaag van de autominnende consument mikt, blijkt wel uit het feit dat de S-klasse Coupé optioneel te krijgen is met, jawel, 47 Swarovski-kristallen in elke koplampunit. In de tweede helft van 2014 verschijnt de Coupé in de showrooms, en aanvankelijk komt hij beschikbaar met een 4.663 cc grote V8 biturbo onder de kap. Deze S 500 pompt er 455 pk en 700 Nm uit. Ook de S 63 AMG staat op de rol, deze heeft net als de sedanversie 585 pk en 900 Nm aan koppel.

Magic Body Control is natuurlijk van de partij voor de nodige hoeveelheid comfort en het hele arsenaal aan veiligheidssystemen, dat we al van de reguliere S-klasse kennen, vindt uiteraard ook z'n weg naar deze splinternieuwe Coupé. Intelligent Drive, Pre-Safe, Steer Assist, Collision Prevention Assist Plus... de lijst is opnieuw ellenlang. Compleet nieuw is het systeem dat Mercedes 'Curve Tilting' heeft genoemd. Als camera's aan de voorzijde van de auto een bocht waarnemen, 'leunt' de S-klasse Coupé tot zo'n hoek van zo'n 2,5 graden de bocht in.

De wielbasis is met 2.945 mm een stukje korter dan die van z'n sedanbroer, die 3.035 mm meet. Z'n totale lengte komt uit op 5.027 mm, en in de breedte en hoogte meet-ie respectievelijk 1.899 en 1.411 mm. Een panoramadak met een oppervlakte van 1.32 vierkante meter rijkt tot zo'n tweederde van het dak, 150 procent groter dan het exemplaar dat leverbaar was op z'n voorganger.

Op de Autosalon van Genève kunnen we de S-klasse Coupé in vol ornaat bewonderen. Ongetwijfeld komen we later meer te weten over de vrijwel verplichte AMG-versie.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (136)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.