Mercedes E-klasse pantser-diesel

Mercedes-Benz E-klasse
In de beste traditie brengt Mercedes-Benz ook van de vernieuwde E-klasse een gepantserde versie uit. De nieuwe E-klasse Guard heeft zelfs een heuse primeur: het is de eerste gepantserde auto die af-fabriek met een dieselmotor leverbaar is.
In de beste traditie brengt Mercedes-Benz ook van de vernieuwde E-klasse een gepantserde versie uit. De nieuwe E-klasse Guard heeft zelfs een heuse primeur: het is de eerste gepantserde auto die af-fabriek met een dieselmotor leverbaar is.
Mercedes bouwt de Guard-uitvoeringen van zijn modellen op een speciale productielijn. De portieren, het paneel van de achterbank, de zijkanten, het dak en het paneel van het schutbord zijn versterkt met aramidevezel. Hierdoor is de Mercedes zelfs opgewassen tegen schoten van een .44 Magnum. Ook wordt de carrosserie wat steviger gemaakt om het toegenomen gewicht te kunnen dragen. Natuurlijk is aan de buitenkant niets te zien van de bepantsering. Mercedes garandeert voor de gepantserde versies een zelfde kwaliteitsniveau als een normale E-klasse.
De nieuwe E-klasse Guard is voor het eerst te koop met een dieselmotor. De E320 CDI weegt met zijn bepantsering 2.140 kilo in plaats van 1.750 kilo. Verder zijn er de E350 die 2.065 kilo weegt en de E 500 die 2.155 kilo op de schaal legt. Ze zijn voorzien van run-flat banden waarmee zonder lucht nog dertig kilometer met een snelheid van 80 km/u kan worden gereden. Alle Guard-uitvoeringen kunnen met deze banden 240 km/u. De bepantsering kost 49.900 euro bovenop de prijs van een reguliere E-klasse.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.