en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Tot en met september verkocht Mercedes-Benz in totaal 1,72 miljoen voertuigen, meldt Bloomberg. Dat is een groei van 12 procent ten opzichte van het jaar ervoor, wat weer driemaal de groei is die BMW mocht noteren in deze periode. Dat merk wist in totaal 1,54 miljoen auto's te slijten. Audi noteerde als enige van de drie een daling. Door de afname van 2 procent kwam het merk op een totaal van 1,38 miljoen uit.
De voorsprong van Mercedes-Benz is geen vanzelfsprekendheid, want voor 2016 was het tien jaar lang BMW die aan kop ging in dit deel van de markt. Het succes van Mercedes-Benz heeft het merk onder meer te danken aan het bijzonder uitgebreide modellengamma. De concurrentie kan er ook wat van, maar het merk uit Stuttgart spant de kroon als het om invullen van niches gaat.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.