Mercedes-Benz GLC L is speciaal voor China

Rekken en strekken

Mercedes-Benz GLC L
Mercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC LMercedes-Benz GLC L

Mercedes-Benz voegt in China een nieuwe variant aan de leveringslijst van de GLC-klasse toe. Het gaat om de GLC L, een variant met een langere wielbasis dan het origineel.

Een autofabrikant die in de hogere segmenten een model op de Chinese markt wil brengen, doet er goed aan die auto enigszins uit te rekken. In China zijn auto's als de 3-serie, 5-serie en C- en E-klasse leverbaar met een langere wielbasis en ook SUV's ontkomen niet aan die uitrekkerij. Eerder dit jaar presenteerde Audi in China de Q5 L en die auto krijgt straks weerstand van deze hagelnieuwe Mercedes-Benz GLC L.

De GLC L heeft een tien centimeter langere wielbasis en daarmee komt de afstand tussen de voor- en achteras uit op 2,97 meter. De totale lengte van de auto ligt op 4,76 meter, terwijl de Europese versie 4,67 meter lang is. Alle extra centimeters komen volledig ten goede aan de achterpassagiers. Op optisch vlak is er praktisch geen verschil met de GLC zoals wij hem kennen. Slechts de langere achterportieren verraden dat dit geen reguliere GLC-klasse is.

De GLC L komt in China naast de reguliere GLC-klasse in de prijslijst te staan. Mercedes-Benz levert de GLC L als 200, 250 en als 300. De meerprijs voor de verlengde versie ligt ten opzichte van de reguliere versie op grofweg € 1.300.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.