AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz EQE SUV duikt weer op

In de voetsporen van de EQE

Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots
Mercedes-Benz EQE SUV Spyshots

Mercedes-Benz heeft inmiddels al aardig wat EQ-modellen in de showroom gezet, maar er komt uiteraard nog meer aan. Zo krijgt de in september onthulde EQE gezelschap van een SUV-broer, die niet geheel verrassend EQE SUV heet.

Voor de tweede keer dit najaar schuift de EQE SUV gecamoufleerd en wel voor de lens van onze spionagefotograaf. Hoewel er aan camouflagemateriaal niet ingeboet is, krijgen we de eerste details van de EQE SUV wel wat beter in zicht. Vooral de verlichting is wat duidelijker te onderscheiden. Het totaalplaatje laat nog steeds zien dat de EQE SUV heel sterk op de reguliere EQE gaat lijken, maar dan in SUV-vorm. Precies zoals zijn naam al aangeeft, dus.

Wie benieuwd is hoe dat er ongeveer uit zal komen te zien, kan een blik werpen op de Mercedes-Maybach EQS Concept die - net als de EQE - in september tijdens de IAA werd onthuld. Hoewel dat vooral een vooruitblik is op de Mercedes-Benz EQS SUV, weten we inmiddels dat de hoog in de markt staande EQ-modellen haast als twee druppels water op elkaar lijken. Stel je hem voor in een maatje kleiner en met wat minder Maybach-glimmertjes en je hebt ongeveer de EQE SUV voor je.

De Mercedes-Benz EQE SUV en EQE delen niet alleen veel uiterlijke kenmerken, uiteraard staan ze ook op hetzelfde platform. Het EVA-platform, dat Mercedes-Benz voor zijn grotere EV's gebruikt. Je mag er dan ook grofweg dezelfde prestaties van verwachten als van de EQE, al zal de grotere koets qua gewicht en aerodynamica ongetwijfeld nog wel wat efficiëntie kosten. Een maximale WLTP-actieradius van ver in de 600 kilometer is echter logischerwijs te verwachten. Wellicht komt er ook nog een richting de 700 pk sterke AMG-versie van, al zullen mildere versies met rond de 300 pk ongetwijfeld meer afzet vinden. Volgend jaar wordt de EQE SUV onthuld.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Mavi57
Mavi57
  • 0
Voor diegene zonder smaak maar met geld.

over smaken en kleuren.........