Mercedes-AMG SL toont interieur: 2+2!

Tablet is nu (bijna) echt een tablet

Mercedes-AMG SL interieur
Mercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieurMercedes-AMG SL interieur

Over de nieuwe Mercedes-AMG SL (zoals de opvolger van de Mercedes-Benz SL officieel heet) is al veel gezegd en geschreven. De introductie is nu echt nabij en dus toont de fabrikant alvast het interieur. Dat brengt een aantal verrassingen met zich mee.

De nieuwe SL is nog enigszins in nevelen gehuld, al was het maar omdat de positionering naast onder meer de AMG GT nog niet helder is. Na het zien van deze interieurfoto’s spotten we in ieder geval één belangrijk verschil: de SL wordt een 2+2. Een auto met een kleine achterbank dus, een voorziening die in het verleden vaak ook al optioneel verkrijgbaar was. De nieuwe SL lijkt achterin iets meer ruimte te bieden dan de R129 van weleer, al zegt dat meer over de neo-klassieker, dan over de nieuwkomer. Mercedes stelt dat de aanstaande SL ruim genoeg is voor personen tot 1,50 meter, dus je kinderen kunnen mee.

Ook de rest van het interieur mag er zijn. Het is een dikke Mercedes, dus een zee van aluminium, leer en sfeerverlichting hadden we al verwacht. De gekozen designstijl is dan ook herkenbaar, maar tegelijkertijd is het SL-binnenste lekker ‘eigen’. In vergelijking met de nieuwe S-klasse valt op dat de auto een hogere middenconsole biedt en vasthoudt aan de ronde ventilatieroosters. Samen leveren ze een sportieve sfeer op. Ook het instrumentarium is bijzonder. Het scherm achter het stuur wordt niet aan de bovenkant, maar juist aan beide zijkanten overkapt. Daardoor lijkt het zich wat af te schermen van de blik van passagiers.

Nog interessanter is het centrale touchscreen. Uiteraard is dat een verticaal exemplaar, zoals we dat ook in de nieuwe S- en C-klasse aantreffen. Het verschil is echter dat het scherm zich in de SL elektrisch laat verstellen. De hoek waaronder het staat is dus instelbaar. Dat kan zeker in een cabriolet geen kwaad, aangezien een liggend scherm hier al snel onleesbaar wordt door weerspiegeling van de lucht. Het losse ‘tablet’, wat niet iedereen mooi lijkt te vinden, heeft zo in ieder geval een concreet voordeel.

De Mercedes-AMG SL wordt volledig ontwikkeld door AMG en juist dat gegeven maakt zijn positie naast de AMG GT zo interessant. Mercedes lijkt van deze auto een ultieme mix van comfort en sportiviteit te willen maken, waar de recentere voorgangers van het model zich vooral op dat comfort leken te richten. De nieuwe SL, die een stoffen cabrioletkap krijgt, vervangt wellicht ook de AMG GT Roadster.

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.