en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Het is Mazda gelukt voor de veertiende keer rij een kwartaal neer te zetten met een stijgende verkoop. In het eerste kwartaal van dit jaar werden in Europa 68.797 auto's verkocht, dat is 28,5 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2015. Het is zelfs het tiende kwartaal met 'dubbele cijfers' in de afgelopen drie jaar.
Het marktaandeel in Europa groeide naar 1,7, een groei van 13 procent ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Mazda heeft de groei vooral te danken aan de succesvol gebleken CX-3. Ook de nieuwe Mazda 2 heeft voor een verkoopboost gezorgd. De Mazda 2 verkocht dankzij zijn nieuwe generatie 75 procent beter dan voorheen. De nieuwe MX-5 werd in dit eerste kwartaal liefst 282 procent meer verkocht dan zijn voorganger in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Eenderde van de verkochte MX-5's ging naar Groot-Brittannië.
In Portugal verdrievoudigde de verkoop in het eerste kwartaal van 2016 vergeleken met Q1 2015. In Italië werd de verkoop verdubbeld en in Spanje nam het aantal verkochte Mazda's met 70 procent toe. In Nederland werden 63 procent meer Mazda's verkocht. In België, Noorwegen en Tsechië respectievelijk 65, 60 en 59 procent.
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.