AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda 3 project car van Eibach & friends
Verenspecialist Eibach heeft met de Mazda 3 een originele keuze gemaakt voor het creëren van een nieuwe zogeheten project car. Samen met andere verfraaiingsspecialisten maken ze er een indrukwekkende verschijning van.
Verenspecialist Eibach heeft met de Mazda 3 een originele keuze gemaakt voor het creëren van een nieuwe zogeheten project car. Samen met andere verfraaiingsspecialisten maken ze er een indrukwekkende verschijning van.
Als basis voor de Eibach project car is een 2,0-liter versie gekozen. De motor is getuned door RT Performance. De krachtbron, die standaard 150 pk levert, heeft er daardoor 18 pk bijgekregen. De topsnelheid neemt daardoor toe tot 208 km/u in plaats van 200 en de sprint van 0 naar 100 is met acht seconden een volle seconde sneller dan het seriemodel.
Het bedrijf HJS stond vervolgens garant voor een sportuitlaatsysteem met een diameter van zes centimeter. Om te zorgen dat de Mazda een discreet en gebalanceerd geluid levert heeft HJS de uitlaat getest in een heus geluidslaboratorium.
Eibach monteerde zelf een Pro-kit verenset op de Mazda 3. Daardoor is de auto preciezer te sturen en staat de auto drie centimeter dichter bij het asfalt. Eibach levert ook stabilisatorstangen aan de voor- en achterzijde zodat het rollen van de carrosserie aanmerkelijk wordt verminderd.
Het aërodynamische is geleverd door GTN Tuning. Dit bedrijf is de distributeur in Duitsland voor het in de tuningwereld bekende merk Kenstyle. De bodykit bestaat uit een bumper, grille, zijskirts en een achterbumperspoiler.
Voor de aanpassingen in het interieur is Spangenberg verantwoordelijk. De binnenkant is uitgevoerd in dezelfde kleur als het exterieur van de Mazda. Verder is rijkelijk gebruikgemaakt van koolstofvezel.
Alpine zorgt voor het multimediagedeelte. Aan boord van de Mazda is een dvd-navigatiesysteem met een beeldscherm dat 3D kan weergeven. Ook is er een dvd-speler, een monitor en een tuner aan boord.
Tot slot zijn er 17 inch wielen van Borbet die speciaal voor deze auto zijn ontwikkeld. De Toyo 17 inch banden zijn eigenlijk ontwikkeld voor luxe limousines maar hebben toch een plek gevonden op de experimentele auto van Eibach. Wie zijn Mazda 3 op deze manier laat aankleden, is 12.705,80 euro kwijt.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Mazda 3
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Dubbeltest: Volkswagen Golf vs Mazda 3 - Wil je meer of wil je beter?
Op Zoek Naar
Deze hete hatchbacks heb je voor minder dan de prijs van gebruikte Tesla Model 3
Nieuws
Mazda 3 en CX-30 krijgen nieuwe mild-hybride 2.5 - prijzen bekend
Nieuws