Maserati poetst logo op

Rood wordt blauw

Maserati logo

Na enkele stille jaren zijn alle ogen weer even op Maserati gericht dankzij de MC20. Wie goed kijkt, ziet dat Maserati op de neus van die sportauto een vernieuwd embleem heeft geplakt.

Al sinds het ontstaan van Maserati staat de drietand centraal in het beeldmerk van het Italiaanse sportmerk. Mario Maserati stond in 1920 aan de wieg van het inmiddels iconische logo. Hij nam de fontein van Neptunus op de Piazza Maggiore in thuishaven Bologna als voorbeeld. Sinds jaar en dag prijkt deze drietand groots middenin de grille van elke Maserati, maar daarboven parkeert het merk nog een compacter embleem. Bij de introductie van de MC20 valt dát op, want het is flink gemoderniseerd.

Tot voor kort bestond het logo uit een blauw vlak waarin Maserati stond geschreven met daarboven een rode drietand met horizontale strepen. Nu is het blauwe vlak een stuk donkerder gekleurd en maakt de rode drietand plaats voor een eveneens blauw exemplaar. Het geheel ziet er een stuk strakker uit en siert voortaan elke neus van een Maserati.

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.