AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Loremo steeds serieuzer
39
In 2009 moet deze superzuinige Loremo in productie gaan. Dat is voor het Duitse bedrijf aanleiding om eens flink werk te maken van het uiterlijk van de lichtgewicht.
De auto van het nieuwe merk Loremo begint steeds serieuzere vormen aan te nemen. Dat moet ook wel, want in 2009 gaat de auto in productie. Het prototype kenden we al; voor het productiemodel zijn daarvan de scherpe kantjes afgehaald. Dit zijn de eerste foto's van de Loremo zoals we die op straat zullen tegenkomen.
Voorlopig toont Loremo alleen deze nieuwe foto's. Verdere technische gegevens dan we al wisten, zijn niet vrijgegeven. Om hem zuinig te maken, is er een extreem gestroomlijnd koetswerk. Bijzonder is dat de auto geen portieren heeft. De voorzijde scharniert in zijn geheel naar voren om de inzittenden toegang te geven.
De Loremo gaat zo'n 450 kilo wegen en is voorzien van een 20 pk driecilinder dieselmotor. Daarmee moet de LS-versie moet een verbruik kunnen halen van 1:66,7. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 20 seconden en de topsnelheid is 160 km/u. De GT heeft 49 pk en moet 1:37 kunnen halen. De snelle versie kan in negen seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een top van 220 km/u.
Lees ook
Nieuws
Nieuwe Mitsubishi Grandis: terug als Renault Symbioz
Nieuws
Tesla Model Y in juni weer de nummer één van Nederland
Nieuws
Autoverkopen: Nog niet 1 op de 5 nieuwe elektrische auto's is van particulier
Skoda Superb Combi 2.0 TDI - 2013 - 460.635 km - Klokje rond
Nieuws