AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lincoln mikt op Buick in China
17
Ford heeft besloten om zustermerk Lincoln te lanceren in China. Luxueus ogende modellen zijn daar razend populair en Lincoln moet er onder andere de degens gaan kruisen met Buick.
Ford zet met Lincoln in op de consument die een auto wenst die er net wat statiger uitziet dan de reguliere modellen. Ook de verkooppunten moeten extra luxe uitstralen. De showrooms worden ingericht als een woonkamer; zelfs een lounge moet er aanwezig zijn.
Buick, onder de vleugel van Ford Motors-rivaal General Motors, is behoorlijk populair gebleken in het Aziatische land. Voor iedere Buick die in de Verenigde Staten wordt verkocht, raakt GM er op de Chinese markt vier kwijt.
Lincoln begint z'n offensief-herfst met de MKZ en de MKC, uiteindelijk moet ook een aangepaste versie van de Navigator er op de markt verschijnen. Verder zal ook een nieuwe forse sedan er z'n opwachting gaan maken. In 2016 wil Lincoln z'n line-up compleet hebben.