en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
In Europa wordt de term 'de grote drie' weleens uit de kast getrokken als het om BMW, Mercedes en Audi gaat, in Amerika is weet Lexus fors meer klanten aan zich te binden dan Volkswagens premiumtak. In 2015 eindigde BMW op één met 346.023 verkochte auto's. Lexus kwam daar met 344.601 stuks vlak achteraan, op de voet gevolgd door Mercedes, dat 343.088 auto's wist te verkopen. Audi kreeg wel de vierde plek, maar zag de teller niet verder oplopen dan 202.202 stuks.
Volgens Carscoops is de winst die Lexus in februari en maar tvan dit jaar wist te behalen vooral te danken aan z'n SUV-verkopen: die stegen met 9,5 procent, terwijl de totale autoverkopen –net als bij de concurrentie- juist daalden. Met name de NX en de twee trapjes grotere LX doen het goed. Ook BMW zag z'n SUV-verkopen stijgen (met 7,1 procent) maar dat bleek niet genoeg om de Japanners bij te benen.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.