Land Rover Defender vernieuwd: zoek de verschillen

Focus op verlichting

Land Rover Defender
Land Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover Defender

De huidige Land Rover Defender is dik vijf jaar oud, maar is nog lang niet aan vervanging toe. De SUV met iconische naam krijgt een opfrisser, maar om de verschillen met het in 2019 gepresenteerde origineel te zien moet je héél goed kijken.

'De Defender is vernieuwd', kopt Land Rover. Officieel is de Defender geen model meer, maar samen met Range Rover, Discovery en Jaguar een heus merk binnen JLR. Het huidige model is inmiddels 5,5 jaar oud en dus krijgt de potente offroader een subtiele opfrisbeurt. Je moet de Defender overigens wel heel goed kennen om te zien wat er nieuw is.

De voornaamste optische wijzigingen: van de twee gesegmenteerde stukjes led-dagrijverlichting in de koplampen zijn voortaan volledig meer dan slechts de contouren verlicht. Ze zijn nu daadwerkelijk 'ingekleurd' met ledverlichting. Ook de achterlichten zijn aangescherpt. Die zijn voortaan helemaal 'glad' door de komst van volledig vlakke en donker uitgevoerde beglazing. Dat geldt ook voor de twee boven elkaar geplaatste delen van de achterlichten die het verst naar buiten staan. Het hart daarvan is nu dus ook donker.

Er is meer nieuws. Zo zijn er nieuwe Woolstone Green en Borasco Grey geheten lakkleuren en biedt Land Rover een verzameling nieuwe materialen aan om diverse in- en exterieurdelen mee af te werken. Ongeacht de gekozen Defender krijg je zwarte naafdoppen waarop je 'Defender' leest. Motorisch nieuws is er ook. De D300 geheten 300 pk sterke dieselmotor maakt plaats voor de D350 met - je verwacht het niet - 350 pk.

In de Defender tref je voortaan een 13,1-inch infotainmentscherm aan. Dat vervangt het 11,4-inch scherm dat voorheen in de middenconsole zat. Nieuw op de optielijst is Adaptive Offroad Cruise Control, al gaat dat aan de neus van topversie Octa voorbij.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.