en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Voor de eerste Lamborghini met uit koolstofvezel opgetrokken onderdelen moeten we terug naar de Countach Quattrovalvole, een extreme variant van de Diablo-voorganger die in 1985 werd gepresenteerd. Inmiddels is het lichtgewicht materiaal niet meer weg te denken uit het Italiaanse supercarlandschap. Denk aan monocoques die uit koolstofvezel zijn opgetrokken en diverse plaatwerkdelen die door hun samenstelling kilo's minder wegen dan conventionelere materialen.
Om de ontwikkeling van koolstofvezel en varianten daarvan te bespoedigen, heeft Lamborghini een nieuw 'Advanced Composite Structures Laboratory' geopend, een in Seattle geplaatst onderzoekscentrum waar nieuwe koolstofcomposieten moeten worden ontwikkeld. Lamborghini heeft voor Seattle gekozen omdat het - als het om koolstofvezel gaat - samenwerkt met vliegtuigbouwer Boeing, een fabrikant die in de Verenigde Staten gevestigd is.
De Sesto Elemento uit 2011 was nagenoeg volledig uit Forged Composite (Lamborghini's gepatenteerde materiaal) opgetrokken. Lamborghini's laatste uithangbord van het materiaal was de Centenario die in maart dit jaar in Genève werd gelanceerd.
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.