LaFerrari bereidt zich voor op Porsche-jacht

Ferrari LaFerrari Nürburgring
Ferrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari NürburgringFerrari LaFerrari Nürburgring
Porsche kroonde zichzelf onlangs tot Nordschleife-koning met de 918 Spyder. Er zijn echter kapers op de kust: McLaren is al gesignaleerd met de P1 en nu heeft ook de LaFerrari de Nordschleife betreden.

Volgens onze spionagefotograaf betrof het nog geen recordpoging, maar waren de ingenieurs de aerodynamica en de aandrijflijn aan het testen. De eerste exemplaren moeten immers nog worden geleverd en Ferrari wil zeker weten dat de LaFerrari's aan alle verwachtingen voldoen.

Toch is niet uitgesloten dat Ferrari alsnog een recordpoging gaat ondernemen met de LaFerrari. Het merk deed dat immers ook met de 599XX. Die niet-straatlegale auto was goed voor een tijd van 6:58.16. Dat is een seconde langzamer dan de 6:57 die de wél straatlegale 918 Spyder neerzette, dus we kunnen ons voorstellen dat Ferrari revanche wil.

Aan de specificaties van de LaFerrari zal het in ieder geval niet liggen. De aandrijflijn, bestaande uit een 800 pk sterke V12 en een elektromotor van 163 pk, is in totaal daadwerkelijk goed voor 963 pk.

De sprint naar 100 km/h kost 'minder dan drie seconden', 200 staat al na minder dan zeven tellen op de teller en de topsnelheid is 'meer dan 350 km/h'.

Ferrari bouwt 499 exemplaren van deze Enzo-opvolger, ze waren al voor de onthulling op de salon van Genève verkocht.

Video

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.