Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Koenigsegg zet 0-400-0-record op scherp met Regera

400 naar 0 in 8,5 tellen

45
Koenigsegg
Jan Lemkes
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
27 september 2019 om 14:23
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Terwijl een 16-jarige landgenoot van het merk zich vooral drukmaakt om de CO2-uitstoot, is men bij Koenigsegg druk met heel andere problematiek. Het record op de sprint van 0 naar 400 en weer terug naar 0 is nu in handen van de Regera.

Er is een ware strijd gaande om het record bij de gecombineerde sprint- en remactie van 0 naar 400 en weer naar 0. Bugatti flikte dat kunstje in 2017 met een Chiron in 41,96 seconden. Voorwaar vlot, maar Koenigsegg was daar niet van onder de indruk. Het Zweedse merk wist een Agera RS in 36,44 tellen naar dezelfde snelheid en weer terug te rijden én stelde dat record even later alweer bij naar 33,29 seconden.

Het is alweer even stil als het gaat om dit wat opmerkelijke record, maar nu vindt Koenigsegg het hoog tijd om de boel weer even op scherp te zetten. De bizarre Regera heeft het kunstje naar verluidt in een ongelofelijke 31,49 seconden afgeraffeld. De auto profiteerde daarbij volgens Koenigsegg volop van z’n bijzondere hybride aandrijflijn, die door het ontbreken van een versnellingsbak in één ononderbroken streep van 0 naar 400 kan knallen. Dat nam 22,87 tellen en 1.613,2 meter in beslag, het remmen was goed voor de resterende 8,6 tellen en 435,26 meter. Volgens de Zweedse autobouwer is een nog scherpere tijd onder ideale omstandigheden mogelijk, dus kijk niet gek op als het record binnenkort wederom wordt bijgesteld.

Video

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen

  • Houd me op de hoogte over de Koenigsegg Regera
  • Lees meer over supercars en sportscars
Koenigsegg Supercars & Sportscars

Lezersreacties (45) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Koenigsegg specificaties
  • Koenigsegg occasions
  • Koenigsegg video's
Advies en informatie
  • Koenigsegg tests
  • Koenigsegg gebruikersreviews
  • Koenigsegg index

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Koenigsegg Regera poedelnaakt

    Koenigsegg Regera poedelnaakt

    17
    • 6 december 2018
Merk
Merk
  • Nieuws
    Koenigsegg's goede voornemen voor 2022

    Koenigsegg's goede voornemen voor 2022

    7
    • 3 januari 2022
  • Nieuws
    Geely en Koenigsegg geïnteresseerd in 'vulkaanbrandstof'

    Geely en Koenigsegg geïnteresseerd in 'vulkaanbrandstof'

    • 18 juni 2021
  • Nieuws
    Polestar en Koenigsegg: 'spoedig meer!'

    Polestar en Koenigsegg: 'spoedig meer!'

    18
    • 17 juni 2020
  • Nieuws
    Polestar en Koenigsegg slaan handen ineen

    Polestar en Koenigsegg slaan handen ineen

    11
    • 3 juni 2020
  • Nieuws
    Extremer: de Koenigsegg Jesko Absolut

    Extremer: de Koenigsegg Jesko Absolut

    5
    • 3 maart 2020
  • Nieuws
    Koenigsegg Gemera: 1.724 pk voor vier personen

    Koenigsegg Gemera: 1.724 pk voor vier personen

    41
    • 3 maart 2020
  • Nieuws
    Koenigsegg Jesko ontketend

    Koenigsegg Jesko ontketend

    17
    • 5 maart 2019

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden