en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Vergeleken met zijn conceptuele voorganger die we vorig jaar in Genève tegen het lijf liepen, is de productieversie van de Koenigsegg Regera op liefst 3.000 punten aangepakt. Het eindresultaat is een - inclusief alle vloeistoffen - 1.590 kilo wegende Zweed met het innovatieve Koenigsegg Direct Drive, een systeem dat een reguliere versnellingsbak overbodig maakt.
Verder beschikt de Regera over een 800 volt, 4,5 kWh en slechts 90 kilo wegend accupakket dat de drie elektromotoren van stroom voorziet. De elektromotoren zijn gekoppeld aan een biturbo 5.0-liter V8. Het totaalvermogen komt uit op een spectaculaire 1.500 pk en 2.000 koppel, genoeg om in 2,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h te denderen. In 6,6 seconden staat de 200 km/h op de klok en 300 km/h is in totaal na 10,9 seconden bereikt. Wie 20 seconden geduld heeft, heeft de snelheidsmeter op 400 km/h staan.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.