Kleine facelift nu ook voor Mercedes-AMG GLA 45

Subtiel anders, even snel

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+
Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+

De topversie van de Mercedes-Benz GLA, de Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+, profiteert nu ook van de facelift die eerder al voor de mindere versies werd aangekondigd.

Veel heeft de facelift van de GLA niet om het lijf. We noteren anders ingedeelde koplampen en achterlichten en een net iets anders vormgegeven voorbumper. Die is bij de AMG-modellen uiteraard anders dan bij de reguliere varianten, al lijkt hij als twee druppels water op het exemplaar dat op een reguliere GLA met AMG Line-pakket wordt geschroefd. De ‘echte’ AMG onderscheidt zich net als voorheen met de Panamericana-grille – met verticale spijlen –  maar die heeft de mildere AMG 35 met 306 pk ook. Het verschil lijkt te zitten in de ‘canards’ aan weerzijden en de extra splitter onderaan. Ook de vier ronde uitlaatpijpen (in plaats van twee) en de grotere dakspoiler onderscheiden de top-AMG van de subtop-AMG.

Mercedes-Benz GLA 45 van voor de facelift (boven) en die van erna. Let op de koplampen, het logo op de motorkap en de vorm van de voorbumper.

Nieuw voor het facelift-model is ook dat het logo op de motorkap wordt vervangen door een AMG-exemplaar. Voorheen zat hier ‘gewoon’ een Mercedes-logo. De ster in de grille mag uiteraard wel blijven. De wielkastverbreders waren voorheen zwart, maar zijn nu meegespoten in carrosseriekleur. Uiteraard zijn er nieuwe wieldesigns en nieuwe bekledingsstoffen voor het interieur. Dat profiteert bovendien van de komst van een vernieuwd MBUX-infotainment en een nieuw AMG-sportstuurwiel met specifieke AMG-knoppen voor onder meer de rijmodi.

Aan de techniek verandert niets. De Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ heeft dus als vanouds een tweeliter turbomotor met een zeer imposante 421 pk, goed voor een 0-100-tijd van 4,3 seconden. De topsnelheid is gelimiteerd op 270 km/h. Prijzen zijn er nog niet, maar weet dat zelfs een GLA 35 al meer dan een ton kost.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.