Klassieke Range Rover wordt elektrisch

Voor elke milieuzone

Lunaz elektrische Range Rover

Klassiekers met een volledig elektrische aandrijflijn zien we de laatste tijd steeds vaker. Voortaan is ook de oer-Range Rover met een volledig elektrische aandrijflijn verkrijgbaar. De eerste generatie Range Rover krijgt van het Engelse Lunaz namelijk een elektrisch hart.

SUV's zijn met hun grote bodemvrijheid en van nature al forse afmetingen de ideale carrosserievorm gebleken om grote accupakketten en in te hangen. Merken als Audi, Jaguar en Mercedes-Benz proefden met respectievelijk de E-tron, i-Pace en GLC zelfs voor het eerst écht aan het concept van de volledig elektrische auto en het Engelse Lunaz ziet geen reden waarom de Europese oer-SUV aan een elektrische behandeling zou ontkomen. Het bedrijf kondigt een reeks volledig elektrische Range Rovers van de eerste modelreeks aan.

Lunaz gaat aanvankelijk 50 volledig Range Rovers van de eerste generatie (1970-1994) ombouwen tot EV. Technische specificaties houdt het bedrijf daarbij nog even onder de pet. Wel zegt de fabrikant, die momenteel al elektrische aandrijflijnen lepelt in klassieke Bentleys, Jaguars en Rolls-Royces, dat het de elektrische oer-Range Rover in twee uitvoeringen gaan produceren: Town en Country. In de Town-uitvoering is volgens Lunaz extra veel aandacht voor comfort. Hij wordt leverbaar met zowel korte als lange wielbasis. De Country is sterk gericht op daadwerkelijk offroadgebruik. Elke naar EV om te bouwen Range Rover wordt eerst compleet gerestaureerd. Ook kun je bij Lunaz aankloppen om hem tot convertible te laten ombouwen.

Prijspakkers worden de elektrische Range Rovers overigens niet. Lunaz geeft al een vanafprijs vrij van omgerekend € 270.000 exclusief belastingen. De eerste exemplaren lopen volgend jaar van de band.