Karma toont opnieuw prototype modulair platform

Nummer drie

Karma E-Flex

Karma liet begin april weten dat het zijn modulaire platform voor heel veel verschillende doeleinde kan inzetten. Het derde prototype dient zich nu aan.

Het E-flex-platform van Karma kan voor meerdere soorten auto’s gebruikt worden: van autonome busjes tot sportauto’s. Die eerste soort wordt nu verder belicht als oplossing voor EREV’s: elektrische bestelbusjes met extended range. Dit is eigenlijk de vergrootte versie van het platform dat onder Karma’s huidige productie-auto zit, want de geëlektrificeerde Karma Revero GT die nu rondrijdt heeft een extended range en maakt gebruik van het E-Flex-platform.

Karma wil nu dus laten zien dat de basis ook kan worden ingezet bij voertuigen die een maatje groter zijn. Het spreekt nu dan ook van het EREV E-Flex Van platform. Het is een beetje afhankelijk van de opbouw van de techniek uit de bus, maar het platform zou goed moeten zijn voor batterijen waarmee de geëlektrificeerde bestelbus tot 400 miles (644 km) kan afleggen.

Eerder werd het platform belicht als basis voor een autonome bestelbus en als ondergrond voor een elektrische supercar.

Lezersreacties (6) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.