Jaguar poetst de roofkat op
Zowel het kenmerkende beest als de typografie van het logo worden aangepakt door het Britse merk in Indiase handen. De springende jaguar krijgt een metallic kleur en meer schaduw, terwijl het lettertype breder en platter wordt. Het automerk zelf spreekt over "de meest uitgebreide wijziging aan de visuele identificatie in veertig jaar tijd". De opfrisbeurt is onderdeel van een nieuwe marketingstrategie van Jaguar, dat onder het sleutelwoord 'alive' zich meer wil richten op "nieuw en verlicht publiek".
In 2002 werd de roofkat ook al eens opgefrist, toen Jaguar nog in handen was van Ford. Het oude logo was toen slechts een zwart-wit afdruk van het springende beest, en werd opgewaardeerd tot een in donkerzilver uitgevoerd exemplaar, waar ook diepte in te zien was. De rebranding van nu is weinig meer dan een polijstbeurt: het nieuwe logo is helderder en glimt meer dan z'n voorganger.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack 90 kWh 3-FASE lader | SOH 100% | VAN: €27.900,- VOOR: €25.877,- UW EINDEJAARSVOORDEEL: €2.023 |
- 2020
- 70.776 km

Jaguar F-type 3.0 V6 Coupé | Panoramadak
- 2017
- 18.306 km

Jaguar S-type 4.2 V8 R S/C Nieuwe APK keuring & Documentatie aanwezig.
- 2002
- 204.494 km
Lees ook

In naoorlogs Engeland was brood en melk nog op de bon toen Jaguar snelste auto ter wereld bouwde

Schok bij Jaguar: 'Topdesigner Gerry McGovern onder begeleiding afgevoerd'

Deze comfortabele youngtimers zijn ook in 2027 nog gunstig te rijden

Jaguar XJS Lynx Eventer: ook deze kruisbestuiving tussen coupé en stationwagon is schitterend
