Jaarknallers: Top 10 berichten met meeste reacties

Gelukkig nieuwjaar!

Jaarknallers: 10 reacties
Jaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reactiesJaarknallers: 10 reacties

Tijd voor het laatste lijstje van 2018. We hebben natuurlijk de meest spraakmakende voor het laatst bewaard. Jullie doken de afgelopen twaalf maanden (wederom) massaal achter de knoppen om onder berichten of video’s te reageren. Over deze tien berichten maakten jullie je het meeste druk in 2018.

Wat was het wederom een spraakmakend jaar in autoland. De dieselgate begon aan zijn zoveelste hoofdstuk waarbij zoals vanouds verschillende kampen zich onder de berichten opstelden om daarna elkaar met reacties om de oren te slaan. Toegegeven: de regels zijn vaak overschreden, maar wij doen achter de schermen ons best om jullie in toom te houden, maar soms is er geen houden aan. Maar wat was uiteindelijk nou het opmerkelijkste nieuws van dit jaar? Caslos Ghosns fraudezaak? Elon Musk met al zijn uitspattingen? Volkswagens nieuwste modellen? De verkooprecords? De nieuwe WLTP-norm? Of dan toch het emissieschandaal? Dit is ‘jullie top 10’! Of we er trots op moeten zijn is een tweede …

Nummer 10: Back to Basics: Citroën C4 Cactus - 354 reacties. Slecht één rubriek weet het dit jaar tot deze top 10 te schoppen. De eer gaat naar de Back to Basics over de vernieuwde Citroën C4 Cactus. Citroën wilde van de Cactus een meer volwassen auto maken die meteen ook het (tijdelijke) gat van de reguliere C4 zou opvullen. Onder de reaguurders met een voorliefde voor Frankrijk en degenen die het maar een land van 'wijn en stokbrood' vinden, ging het direct los. 354 keer om precies te zijn.

Nummer 9: 'Nederland is ideaal voor waterstof' - 358 reacties. Waren we net een beetje gewend aan de hele elektrificatie van onze auto's, komt de volgende stap al om de hoek kijken: waterstof. Is dit dan de brandstof van de toekomst? Veel mensen vonden van wel. Sommigen ook niet ...

Nummer 8: Herrie over miljardenbonus Tesla-baas Musk - 364 reacties. 2018 gaat bij Elon Musk waarschijnlijk de boeken in als een bewogen jaar. De vermoeid-uitziende topbaas van Tesla werd door zijn vermeende Twitter-gedrag flink op de vingers getikt en ook de productie van de Model 3 had nogal wat voeten in aarde. Aan het begin van dit jaar verscheen Musk op de hoofdpagina met beter nieuws. Althans, beter nieuws voor hem. Mocht hij de komende jaren verschillende doelstellingen halen, dan kon hij op een fikse miljardenbonus rekenen. De reageerknop werd vaak ingedrukt!

Nummer 7: 'Tesla Model 3 remt slechter dan F-150' - 374 reacties. Naast Musk stond Tesla ook vaak in de schijnwerpers vanwege zijn 'goedkope' model: de Model 3! Na lang wachten maakte hij het afgelopen jaar zijn (Amerikaanse) opwachting. Druppelsgewijs werd steeds meer bekend over de auto. Na eerste tests zouden de remmen niet het gewenste resultaat boeken. Hij zou zelfs slechter remmen dan een Ford pick-up. De één geloofde het wel, de ander niet. Beide kampen gingen het digitale 'gevecht' aan. Eindscore: 374 reacties.

Nummer 6: Achtergrond: waterstof toekomstmuziek af - 411 reacties. Frank ging in Duitsland en Denemarken op pad met een auto op waterstof. Hij kwam thuis met een achtergrondverhaal over zijn ervaringen en hoe Toyota de toekomst van waterstofauto's ziet. Zoals nummertje negen in de lijst al bewees: jullie waren benieuwd en gingen het gesprek met elkaar aan!

Nummer 5: Elon Musk maakt meer details Model 3 bekend - 425 reacties. Daar was-ie weer: de Model 3. Ondertussen weten we al veel over de auto, maar in mei was dat nog van een heel andere orde. Op Eerste Pinksterdag slingerde Musk meer informatie over de Model 3 de wereld in. Hij kondigde twee nieuwe versies aan. Na alle productieproblemen die rond die tijd het nieuws overheersten, was het weer eens tijd voor een beetje positief nieuws. De AutoWeek-lezer dook achter zijn laptop en ging los.

Nummer 4: Tesla Model 3 - 428 reacties. Met drie reacties meer wist de eerste rijtest met de Model 3 nóg meer lippen los te maken. De verschillende smaken die nogal verschillen gingen weer met elkaar op de digitale vuist waardoor een vierde bericht over Tesla deze top 10 weet de bemachtigen. Met een vierde plek moet Tesla het trouwens doen, want een ander concern overheerst in de top 3.

Nummer 3: Audi A6 - Occasion aankoopadvies - 504 reacties. Hoe kan het ook anders: de drie berichten waarop het meeste werd gereageerd gaan over producten uit de Volkswagenfamilie. Geen andere fabrikant krijg het natuurlijk voor elkaar om meer dan 500 en zélfs 600 reacties te krijgen. Allereerst de nummer drie: het occasion aankoopadvies van de Audi A6. In de video laat Nic zien waarop je allemaal moet letten bij de aanschaf van zo'n model. Alsof jullie het als een sport zien druppelden de reacties binnen tot een soort stortvloed. De eindstand werd net over de 500 stuks getild.

Nummer 2: VW: dierproeven bij dieselgate waren fout - 555 reacties. 555, niet te verwarren met het gironummer voor het goede doel. Nee, 555 reacties kwamen er op het bericht over Volkswagens reactie op de eerder gebruikte dierproeven van het concern. Volkswagen bood zijn excuses aan, maar velen voelden zich al in de aap gelogeerd.

Nummer 1: Circa 60.000 Porsches terug naar de garage - 617 reacties. Daar is hij dan: de nummer 1! Niet Volkswagen, maar dochterbedrijf Porsche gaat er met de 'eer' vandoor. Halverwege mei werd bekend dat ook Porsche op de vingers werd getikt door de aanwezigheid van illegale software waarmee gesjoemeld kon worden tijdens uitstoottests. Rode alarmlichten gingen af, want men klom massaal in de digitale pen en reageerde erop los. Het record van vorig jaar, 584 reacties, werd ruimschoots verbroken door 617 stuks. Die jaarknaller kreeg overigens 112 reacties, hoeveel zou deze er krijgen? Een goed nieuwjaar gewenst!

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.