Krijgt Citroën ook een nieuw logo?
Peugeot geeft voorbeeld
Peugeot krijgt binnenkort een nieuw logo, dat we eerder al op een conceptauto zagen. Dat geeft te denken. Volgt zustermerk Citroën hetzelfde pad en hebben we de 'nieuwe' dubbele chevrons dus ook al gezien?
Op het stuur van de onlangs gespotte nieuwe Peugeot 308 prijkte een 'nieuw' logo. Het woord 'nieuw' staat tussen aanhalingstekens, aangezien het een beeldmerk is dat we eerder op de E-Legend Concept zagen en dat was op zijn beurt weer een retro-variant van een veel ouder Peugeot-logo. Zustermerk Citroën zagen we op de eveneens recente 19_19 Concept iets vergelijkbaars doen. Ter ere van het 100-jarig bestaan van het merk stofte men een oud embleem af en stak het in een wat moderner jasje.
Het logo in kwestie op de 19_19 Concept
Dat geeft te denken. In het kader van een 'nieuwe merkidentiteit' en 'betere toepasbaarheid op digitale kanalen' hebben tal van merken de afgelopen tijd hun beeldmerk opgefrist. Onder meer Volkswagen, BMW en Nissan kozen voor een eenvoudigere '2D'-variant van hun bestaande logo. Peugeot ook, al gaat dat daarbij duidelijk de retro-toer op. Een merk als Citroën past een dergelijke naar de geschiedenis knipogende aanpak al helemaal goed. Het zou ons dan ook niets verbazen als dit logo binnenkort op een nieuwe Citroën opduikt. AutoWeek is in afwachting van een reactie van Citroën.