Van dichtbij: nieuw Volkswagen-logo
Nieuw logo, nieuwe huisstijl
De ID.3 is de eerste auto van Volkswagen waar het zijn nieuwe logo op plakt. Het merk werpt nu een lichtje op wat er nu echt anders is.
Volgens Volkswagen staat het nieuwe logo, dat met zijn tweedimensionale uitstraling platter en simpeler oogt dan het vorige logo, symbool voor een toekomst waarin Volkswagen "elektrisch, connected en CO2-neutraal" is. Omstreeks 2020 moet de overgang naar de nieuwe huisstijl van het merk uit Wolfsburg zijn afgerond.
Klaus Bischoff, hoofdontwerper bij Volkswagen, heeft volgens het merk invloed gehad op die nieuwe huisstijl. In totaal moet Volkswagen bij 10.000 locaties in 171 landen de logo's aanpassen. Gisteravond was het nieuwe logo op het hoofdkantoor in Wolfsburg te zien.
Een ander verschil met het oude logo (foto 2): het is niet langer meer altijd blauw en wit, maar zal ook worden gecombineerd met andere kleuren. Op de auto's én bij Volkswagens vestigingen zal het logo ook nog eens verlicht zijn.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Goedkope occasion uit Duitsland? Dat valt vaak tegen

Sterkste Volkswagen Golf GTI ooit heeft Nederlandse prijs

Volkswagen Touareg is er in Nederland nog, maar hij wordt wel duurder

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €65.000








