Irmscher pompt Opel Insignia op tot 300 pk

Gevleugeld

Irmscher iS3 Opel Insignia

Irmscher en Opel gaan samen zoals Brabus en Mercedes-Benz en dus zijn we er als de kippen bij om je de eerste platen van de Irmscher Opel Insignia iS3 te laten zien. Met de opgepompte Insignia houden de Opel-adepten vast aan het laatste nog in beheer van General Motors-ontwikkelde model dat Opel nog aanbiedt.

Hoewel Irmscher zijn weg naar de meest recente en dus onder de vleugels van Stellantis ontwikkelde Opel-modellen gevonden heeft, lijkt de laatste 'GM-Opel' die je nog kunt kopen een warm plekje in de harten van de Opel-adepten te hebben. De afgelopen jaren heeft Irmscher zich al meermaals gestort op de Insignia en presenteert in de vorm van de Irmscher Opel Insignia iS3 zijn tot op heden heftigst opgeklopte Insignia ooit.

De Irmscher Opel Insignia iS3 is volgens de Duitse tuner geïnspireerd op het uiterlijk van toerwagens uit de wereld van de racerij. De Insignia krijgt een vrij uitbundige bodykit aangemeten en draagt de kenmerkende Irmscher-grille natuurlijk fier op zijn snuit. De aerodynamische extraatjes zijn net als de spiegelkappen vervaardigd uit koolstofvezel en dat geldt dus ook voor de het visuele drama waarmee Irmscher het achterste van de Insignia overlaadt. Net onder de tevens uit koolstofvezel opgetrokken haaienvin op het dak vinden we bovenaan de achterruit een eerste achterspoiler, een exemplaar dat wat formaat betreft zijn meerdere moet erkennen in de heftige achtervleugel. Die vleugel zit nog boven de in carrosseriekleur uitgevoerde spoiler op de achterklep van de af-fabriek sportief uitgevoerde Insignia die Irmscher als basis voor de iS3 heeft genomen. Irmscher trekt de Insignia iS3 20-inch groot lichtmetaal aan en belooft het interieur tot in de kleinste kieren vol te hangen met leer.

Irmscher drukt de iS3 3 centimeter dichter tegen het asfalt en zegt het vermogen van de auto opgeschroefd te hebben tot 300 pk. Hoewel Irmscher er verder niets over zegt, nemen we aan dat het bedrijf de vierwielaangedreven en 230 pk sterke Insignia GSI als basis heeft genomen voor de iS3. De auto komt in een beperkte oplage op de markt, prijzen zijn er nog niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.