AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ingepakte Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
Weinig auto's zo strak als een Porsche 911, maar de 911 Sport Classic, een exclusieve special edition van dit icoon, gaat nog een stapje verder. Gisteren werd de auto gepresenteerd door de Nederlandse importeur van Porsche in Leusden.
Er worden 250 Sports Classics gebouwd in Zuffenhausen en het exemplaar dat staat te schitteren tijdens de Nederlandse presentatie -hou u vast- gaat straks ingepakt de kelder in van de importeur. Voor later. Zeventien auto's komen niettemin bij Nederlandse liefhebbers en verzamelaars terecht en daarmee is de auto wat Nederland betreft uitverkocht. Voor 278.000 euro.
De Porsche-techneuten gniffelden erop los in de aanloop naar deze 911 Sport Classic want bij tests op de Ring werd de auto door spionage-fotografen gesnapt en aangezien voor 'de nieuwe 911'. Niets is minder waar: het is juist een speciaal model met een knipoog naar in het verleden gebouwde speciale edities. Maar dan wel helemaal technisch up-to-date.
Sport Classic Grey 
De auto komt in één kleur: Sport Classic Grey. Krijgt Bi-Xenon koplampen, een speciale voorspoiler, exclusieve 19-inch wielen met een zwart midden en side skirts in de aparte carrosseriekleur. En de auto heeft een wide body carrosserie. De achterspoiler doet echt Carrera RS-tijden herleven. Nagenoeg hetzelfde van vorm en zit in de nieuwe speciale 911 ook vast aan de motorkap. Daaronder een Carrera S motorblok van 408 pk met Sport Chrono pakket die de achterwielen aandrijft, een speciaal uitlaatsysteem en rondom keramische remschijven beteugelen al dat geweld.
Achter het stuur van de auto (stilstaand, in de showroom..) vallen de perfecte afwerking en de hoogwaardige materialen op, maar dat is eigenlijk niks nieuws als je het over een 911 hebt. De zitpositie is als vanouds: het voelt meteen al geweldig. De kelder van de Porsche-importeur heeft er een schitterende auto bij straks.
Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (56)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Barri
Barri
  • 0
Prachtige 911!! Zonde dat er eentje de kelder in gaat; dit zijn auto's, geen investeringsobjecten...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Tja, ik kan er niks aan doen, maar, ik vind het helemaal niks. Doe mij maar een "gewone" Carrera S. Dat scheelt je de helft, en die vind ik wel mooi!
Anoniem
Anoniem
  • 0
En zeker met dat lekkere motor geluid!

(ben zelf meer van de V8, maar voor een porsche vind ik deze echt fantastisch klinken!)
Anoniem
Anoniem
  • 0
laat ze, ze lekker allemaal inpakken. hoef ik er niet naar te kijken. een platgeslagen kever kan toch geen leven hebben???!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is ook niet zo gek dat deze auto werd aangezien voor de nieuwe 911. Dat ligt echt niet aan de spionagefotografen. Soms is een extra reflector aan de buitenkant al voldoende voor een nieuwe 911. Wel terecht overigens, want de 911 moet niet teveel veranderen.
vanel911
vanel911
  • 0
Heerlijk, luie stoel, goeie muziek, lekker biertje en dan alleen maar genieten in de kelder!
vanel911
vanel911
  • 0
Trouwens, als ze 'm in moeten pakken, dan is het geen kelder.., dan is het meer een kruipruimte.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Mr.spyker, houd toch op met die opmerkingen van platgeslagen kevers, kun je er niet tegen dat het gewoon goede en betrouwbare auto's zijn ofzo??
vanel911
vanel911
  • 0
@ heilooer trucker,

De opmerking van Mr.Spyker is net zo origineel als het ontwerp van de 911, van heel lang geleden.

De 911 wordt echter elk jaar beter en de opmerking niet!
Anoniem
Anoniem
  • 0
In 1957 heeft men al eens een laatste nieuwe Chrysler-of was het een Plymouth?- ingegraven, om hem in 2007 weer op te graven. Die bleek vol water te staan, gerot, geroest, er schoot niks meer van over dan wat oudroest en rottende mousse. Had men hem in 1957 naar Cuba gereden, hij reed nu nog rond. En nu wil men dus een Porsche in een NEDERLANDSE kelder, in de LAGE landen parkeren, misschien wel tot 2060???? Die importeur kan beter een Schwimmwagen inkelderen, met een beetje geluk komt die nog bovendrijven, en geef die Porsche maar aan Jefke, hij zal hem wel naar Cuba rijden. Of misschien ook niet. :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
De zoveelste kever, ben de tel kwijt
Anoniem
Anoniem
  • 0
Op de velgen en de achterspoiler na vind ik 'm best geslaagd!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Toen ik klein was reed de rijkspolitie in zo'n witte 911 met open dak. Er werden automobilisten die in de fout gingen aan de kant gezet met een wuivend handgebaar. Dat waren nog eens tijden. Je kon toen nog vermanend worden toegesproken als je geen richting aangaf bij het inhalen. En mensen namen dat serieus. Kom daar tegenwoordig nog eens om met al die hufters op de weg.
EWi e
EWi e
  • 0
Een porsche is als goede wijn... Hij wordt steeds mooier als de jaren voorbij gaan...

En dit is sinds lange tijd weer eens een echt mooie Porsche.
Ik vind 'm geweldig.

En die velgen zijn precies zoals de hele 911 is, een moderne interpretatie van de oude.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een platgeslagen kever inpakken in plastic en wegzetten in de kelder....

Auto's zijn een dure hobby, maar dit valt dan niet meer onder hobby. Gewoon grote jongens zijn, rondrijden met dat ding en laten zien. Als jij een heel lekker wijf hebt gescoord, ga je die toch ook niet thuis in de kelder zetten?
Anoniem
Anoniem
  • 0
WOW! De stylisten van porsche kunnen veel dingen bedenken. Maar omdat ze steeds terug moeten grijpen naar hun roots is alles zo, zo Porsche. Die wielen, GRUWELIJK MOOI! maar ze zien dr uit alsof 50 cent ze heeft laten coaten bij West Coast Customs. Waarom niet groen? Is het dan niet meteen zoals het hoort op de foto. Oh nee! Groen kan natuurlijk niet meer, dan wordt het "op instinct roepende" journalistenpubliek wakker en denken ze dan dat het zuinig moet zijn. Zou Porsche voelen dat de kleur groen VERKRACHT is? Ok even verder over een ander deel de LED's hadden er af gemogen. Ik ben geen Led hater maar sport classic? klinkt niet als LED-toekomst. Maarja wat een schoonheid toch weer, als je het aan ziet komen en even snel weer ziet verdwijnen in het grijze weer van NL. Leuk zo'n ontzettend dure porsche, maar deze is wel echt voor de Big Spender en liefhebber van marketing opsmuk meets tellsell hersenloosheid. Mooi ding!
JoostM
JoostM
  • 0
Zo'n gruwelijk gaaf apparaat dit. Echt heerlijk. En daarvan komen er 17 naar ons kikkerlandje!! Geweldig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doe mij dan maar een turbo... sneller en goedkoper...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wij hebben hem besteld! Hij wordt in Mei 2010 Geleverd. weet alleen niet welk nummer dat we hebben.

Mijn vader rijdt een DBS en mijn moeder wilden ook een auto voor haar zelf.

Prachtige auto. alleen kun je er niets meer aan veranderen. 1 model beschikbaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Onvoorstelbaar toch het VAG concern. Ze voeren een assortiment waar GM povertjes bij afsteekt. Eiegenlijk ieder andere grote fabrikant. Neem nou 'tweezits' sportwagens, hoeveel smaken hebben we wel niet? Porsche 911 en Cayman. Audi R8 V8 en V10, Audi TT-RS, Lambo Murcielago en Gallardo, Bugatti Veyron... Alle ook nog eens met open top verkrijgbaar.... En GM? De Corvette.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ MINIMIKEDBS

Palminvest Revisited? ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind dit véél te duur ook al zijn er maar 250 exemplaren van.. de bekende tuners zullen wel snel alles uit de kan halen om de gewone 911 zo goed mogelijk op deze wagen te laten lijken..

@ MINIMIKEDBS:

En met wat voor wagen rij jij dan? toch geen 20tiger zeker, die met een porsche boxter rijd? gekregen van rijke papa..haha
en moeder wilde ook een wagen , vandaar een porshe 911 speciale editie....komaan laat me niet lachen , dit is geen vrouwenauto, rijke vrouwen rijden met een mercedesje SLK of een audi tt of iets dergelijks...lol
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor de mannetjes die "erbij willen horen".
(de JP-types die je het liefste uit de fractie zou willen zetten..)
Anoniem
Anoniem
  • 0
MINIMIKEDBS Wij hebben hem besteld. Nee, je vader en jij mag er naast zitten. Dit is echt iets voor verwende kereltjes. Gaan ze er ook nog 1 in een kelder zetten. Echt jammer, trappen met dat ding.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wel leuk trouwens zo'n 911. Dat kunnen ze wel in Stuttgart Zuffenhausen. Jammer dat Ferdinand het niet kan meemaken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat is er nu zo speciaal aan deze zoveelste 911???

Er worden zaken genoemd als een speciale voorspoiler, exclusieve 19-inch wielen met een zwart midden en side skirts in de aparte carrosseriekleur. Dat de auto een wide body carrosserie heeft en een Carrera RS-achterspoiler. Verder worden er nog meer opties genoemd die óók onder en aan andere 911'en worden gemonteerd.

Waar is dit artikel nu voor bedoeld? Ik lees TOTAAL niets nieuws. Wanneer laat de pers het eens afweten bij zo'n onzinnige presentatie. Een dergelijk model voegt niets toe en doet slechts afbreuk aan het reeds uitgebreide modellen gamma!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Euten 18-03-10 | 13:02:

Briljante reactie! Mijn grootse dank daarvoor... je slaat de spijker op z'n kop! haha

"...Als jij een heel lekker wijf hebt gescoord, ga je die toch ook niet thuis in de kelder zetten?..."
Anoniem
Anoniem
  • 0
Tja hij is mooi ,vraag me af welke tuner het eerst komt met een lookalike.
Anoniem
Anoniem
  • 0
vanel911........Vooral in Belgie.
Anoniem
Anoniem
  • 0
SO SCHÖN, SO SCHÖN HABEN WIR SIE NOCH NICHT GEHABT!!!

zag vandaag " das Original " ex-Ben Pon 2.7 RS nog bij Pon buiten in de eerste lente zon staan!

Nog altijd een "kunststuk" op wielen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ik snap niet dat porsche loopt op te scheppen dat ieder nieuwe model nog steeds op de aller eerste lijkt. ze moeten weer porsche's met de motor voorin maken 924 en 944 enzo
Anoniem
Anoniem
  • 0
Prachtig! 17 is toch best veel als je bedenkt dat er 250 in totaal zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als hij toch de kelder in gaat, dat kun je ook een taxfree exemplaar kopen op een kenteken van eenautomobiel belastingparadijs. Domme beleggers, want een goede belegging begint met een scherpe inkoop. Dan ga je dus niet de Kees de Jager (BPM en BTW) en Ben Pon eerst een flinke bonus toeschuiven.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ligt het aan mij of lijkt de overhang achter veel te groot door deze velgen?
CarBuff
CarBuff
  • 0
Mooi hoor..gewoonweg prachtig! De kosten?..lekker boeie!! Als je een krenteneukert bent koop je wel een Prius, Kia of iets dergelijks! Trek je er niets van aan hoor kevertje!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Prachtig exemplaar, velgen bijna net zo mooi als de Fuchs velgen onder het oude exemplaar.
Had ergens een foto gezien waarbij de nieuwe ook een Carrera sticker had op de zijkant, deze heeft het niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Net zo'n goeie belegging als een oude RS ?
Anoniem
Anoniem
  • 0
natuurlijk is er niks nieuws aan dit ding....gewoon marketing gezeik.
Dit ding is uit het jaar 0....de kneuzen die dit mooi vinden rijden zelf een golf 3 of astra. Kun je nog beter een kever kopen.
Ben Dover
Ben Dover
  • 0
@ Darian, In een Cayenne en Panamera zit de motor volgens jou dus ook nog achterin?

Ik schaar me in ieder geval bij de mensen die hem erg mooi vinden en de details zijn goed teruggegrepen uit het verleden.
Jammer alleen dat er nu een hoop "kneuzen" zijn die hun Golf 3 er voor inruilen. Pon moet dat ding lekker gebruiken waar hij voor bedoeld is en niet ingepakt in de kelder zetten. Het is geen Classic Dutroux uitvoering volgens mij.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, de zoveelste 911. Zelfs bij opel hebben de ontwerpers meer fantasie.
vanel911
vanel911
  • 0
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, de zoveelste reactie van paul 7777777. Zelfs meneer Sander heeft meer fantasie.
Anoniem
Anoniem
  • 0
uhm wat is het verschil eigenlijk??

je gooit zelf zoeen achterklep op je 911 en die velgen en je heb een classic....

word tijd dat porsche eens met wat nieuws komt altijd dezelfde auto's vormen lampen word haast saaaai
Anoniem
Anoniem
  • 0
De reactie 'de zoveelste' 911 kan ik me op zich wel voorstellen. Dat denk ik ook regelmatig als ik het Autoweek nieuws lees. Tóch is dit wel een echt bijzondere versie, vind ik. Hij is mooi, en heeft leuke overeenkomsten met de oude 911 SC, die al een klassieker is (Fuchs wielen en strakke styling). De meeste 911 modellen doen me niet zo veel. Naast de hardcore modellen als de GT3 en GT3RS weet een type als dit me toch wel te raken.

Dit is wat mij betreft toch wel de mooiste Porsche van de afgelopen tien jaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Blijft een jongensdroom.........slaap wel
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nico94 de auto's in je profiel die zijn mooi.