In beeld: Formule E-racer Porsche
Eind 2019 op het circuit
Porsche meldt dat de FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) zijn aanvraag om als fabrikant deel te nemen aan het Formule E-kampioenschap, heeft goedgekeurd. Porsche laat weten dat het nu door kan gaan met het ontwikkelen van een eigen elektrische aandrijflijn voor de racer. Voordat de door Porsche ontwikkelde techniek gebruikt kan worden, moet deze volgend jaar gehomologeerd worden. Het chassis en de batterij worden door de Formule E beschikbaar gesteld. Alle overige aandrijfcomponenten moeten zelf ontwikkeld worden.
Porsche neemt eind 2019 deel aan het zesde Formule E-kampioenschap. Andreas Seidel, onder wiens leiding ook de 919 Hybrid (Le Mans) tot stand kwam, is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Porsches Formule E-programma.
Porsche laat weten dat zijn deelname aan de Formule E samenvalt met de marktlancering van de definitieve Mission E, de eerste volledig elektrische auto van het merk.
Het aantal teams dat meedoet aan de Formule E is de laatste tijd fors uitgebreid. Aan het raceseizoen 2015-2016 namen tien teams deel met raceauto's van acht fabrikanten. Zo bouwden NextEV, Citroën, Venturi, Renault, Motormatica, Abt Sportsline, Mahindra en McLaren Formule E-racers. Tijdens het vorige raceseizoen waren het Citroën en Penske die als nieuwelingen om de hoek kwamen kijken en vorig jaar liet ook Nissan weten mee te doen aan het kampioenschap.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch

Winst Porsche gekelderd om koerswijziging elektrische auto's

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS

Het kan nog heftiger dan de 782 pk van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid



