en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Hyundai heeft onder de noemer 'Strategy 2025' een reeks voornemens gepresenteerd die onder meer betrekking heeft op de elektrificatieplannen van het merk. Die plannen zijn niet gering.
Strategy 2025 is het label waaronder Hyundai een reeks toekomstplannen presenteert waarmee het bedrijf niet alleen toelicht wat het op het gebied van smart mobility van plan is, maar ook wat we op het gebied van elektrificatie van het Koreaanse merk kunnen verwachten. Hyundai spreekt onder meer van de overkoepelende term Smart Mobilty Device, een categorie waaronder het merk niet alleen een 'persoonlijk voertuig voor in de lucht' schaart, maar ook zaken als robots en vervoersmiddelen om 'de laatste kilometer' tussen voertuig en eindbestemming mee te overbruggen.
Verder richt Hyundai zich uiteraard op geëlektrificeerde auto's. Het bedrijf zegt anno 2025 jaarlijks 670.000 geëlektrificeerde auto's te willen verkopen waarvan er 560.000 volledig elektrisch moeten zijn. Daarnaast wil het merk in de top drie staan wat verkopen van EV's met een brandstofcel aan boord. Om bovenstaande zaken te realiseren, investeert Hyundai tot 2025 maar liefst 61,1 biljoen Zuid-Koreaanse won, een bedrag dat zich laat omrekenen tot een astronomische € 46,44 miljard. Dat bedrag is bestemd voor de ontwikkeling van geëlektrificeerde voertuigen én van 'nieuwe technieken'. Vanaf 2020 moeten nagenoeg alle nieuwe modellen die het merk introduceert geëlektrificeerd zijn, al houdt Hyundai voor markten als India en Brazilië daar het jaar 2035 voor aan.
Zustermerk Genesis komt in 2021 met zijn eerste volledig elektrische auto en breidt het EV-gamma in 2024 verder uit. Interessant gegeven: Hyundai geeft aan dat ook zijn N-afdeling met geëlektrificeerde SUV's én volledig elektrische modellen komt. Spannend.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.