Hyundai H350 Fuel Cell gepresenteerd
Waterstofbus met ruim 400 kilometer actieradius
Al in 2014 konden we digitaal kennismaken met de Hyundai H350. Tijdens de IAA voor bedrijfswagens in Hannover is de bedrijfswagen beter belicht. Het Koreaanse werkpaard is ook met brandstofcel gepresenteerd.
Het is september 2014 als Hyundai de H350 presenteerde, een besteller met Hyundai-kenmerkende hexagonale grille en een koets die verder enigszins deed denken aan die van de Mercedes Sprinter. In Hannover is de H350 Fuel Cell aan het daglicht voorgesteld; een Hyundai met brandstofcel!
Hyundai heeft door de jaren heen met de ix35 Fuel Cell al de nodige waterstof-ervaring opgebouwd. De concept-car beschikt over een viertal waterstoftanks met een gezamenlijke inhoud van 175 liter die volgens Hyundai in minder dan 4 minuten weer vol te laden zijn. De Koreaan moet op deze hoeveelheid waterstof een afstand van 422 kilometer kunnen halen. De elektromotor levert 136 pk en geeft de bus een topsnelheid van zo'n 150 km/h. Met een geschikte infrastructuur is de H350 Fuel Cell daarmee op papier een bijzonder spaarzaam alternatief voor bestellers met een reguliere aandrijflijn.
De reguliere H350's profiteren van een 2,5-liter turbodieselmotor die nu aan de Euro 6-normen voldoet. Het brandstofverbruik moet met 4,4 procent verbeterd zijn.
PRIVATE LEASE Hyundai
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

'Mijn dealer gaf veel meer coulance bij defecte airco dan importeur, dat is toch niet eerlijk?'

Hyundai Staria vernieuwd: uitgesproken ruimtereus omarmt fysieke knoppen

Test: Hyundai Ioniq 9 heeft pretenties en kan zich meten met een Volvo EX90

Hyundai en GM profiteren van lagere heffingen Zuid-Koreaanse auto's






