Hyundai en Kia versnellen opladen elektrische auto met robot
Gemak dient de mens
Vind jij de laadkabel van je elektrische auto die waarschijnlijk enige uren per week zijn bestaan op de grond bezigt, maar een smerig ding, of vind je het inpluggen van de kabel simpelweg een vervelende handeling? Dan bieden Hyundai en Kia uitkomst. Hyundai Motor Group heeft namelijk een laadrobot ontwikkeld die de laadkabel zelf in de auto prikt.
Hyundai Motor Group werkt al enige tijd aan de Automatic Chargin Robot (ACR), een eenarmige robot die in staat is om je de laadkabel uit handen te nemen. In letterlijke zin zelfs. De ACR communiceert met de auto om de laadklep te ontgrendelen en te openen en is dankzij en slimme camera in staat de laadkabel in de elektrische auto te steken. Als het laden eenmaal is voltooid, kan de laadrobot de laadkabel uit de auto te trekken, de laadklep te sluiten om vervolgens weer in ruststand te gaan.
Volgens Hyundai Motor Group moet de ACR het laadproces vergemakkelijken, onder meer in het donker. Daarnaast biedt de laadrobot volgens het bedrijf een oplossing voor mensen met een lichamelijke beperking "[...] omdat laadkabels dikker en zwaarder worden om hoge laadsnelheden mogelijk te maken." Dong Jin Hyun, Head of Robotics Lab bij Hyundai Motor Group zegt dat Hyundai de laadrobot door zal ontwikkelen "[...] zodat alle EV-rijders e straks van kunnen profiteren bij laadstations." Gemak dient de mens.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Kia



Uitgelicht aanbod
Lees ook

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was

Audi A1 - Back to Basics

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE

Lexus RX 450h+ vs. Jaguar F-Pace 400e - Dubbeltest

Elektrische ID4, Enyaq en Q4 e-tron zorgen voor de aantallen

Dit zijn punten voor een goede camperstalling
Lezersreacties (46) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.