en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De carrosserie en de positie van de motor in deze concept-car zijn een eerbetoon aan de Honda RA272 uit 1965 (foto 4). De reïncarnatie is 3,04 meter lang, 1,82 meter breed en 995 mm hoog. De Project 2&4 weegt slechts 405 kg.
De Project 2&4 heeft de RC213V-motor onder de kap, afkomstig uit de MotoGP-racemotorfiets. Het V4-blok is uiteraard aangepast om te voldoen aan de regels voor straatgebruik.
Het vermogen van 215 pk komt vrij bij 13.000 tpm, het maximumkoppel van 118 Nm 'al' bij 10.500 tpm. Schakelen gaat met een zestrapsautomaat met dubbele koppeling.
In combinatie met het extreem lage gewicht zorgt dat ongetwijfeld voor zeer goede prestaties. Honda wil echter nog geen prestatiecijfers prijsgeven.
Wellicht dat Honda op de IAA in Frankfurt, waar de auto debuteert, ook een tipje van de sluier wil oplichten over het prestatiepotentieel van deze Ariel Atom-killer.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.