AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Groen licht voor milieuvriendelijke A1 GP
Ook de racerij heeft het groene licht gezien. Honda reed vorig jaar in de Formule 1 al met auto's met wereldbol erop, nu is er de A1 GP die op biobrandstof gaat rijden.
In het weekend van 18 tot en met 20 schrijft de A1 GP historie door met een brandstofmengsel met 30 procent bio-ethanol te rijden. De organisatie claimt hiermee een CO2-reductie van 21 procent te realiseren. De Hyperflo E30-brandstof is in samenwerking met motorenfabrikant Zytek.
Zytek gebruikt Europese suikerbieten voor de E30-brandstof. Volgens het bedrijf heeft de brandstof geen gevolgen voor de prestaties van de bolides. A1 GP-CEO Pete da Silva is erg tevreden: "Het neerzetten van een geavanceerde raceserie heeft bij ons de hoogste prioriteit, maar het is belangrijk dat we de schade aan het milieu waar mogelijk beperken."
Zytek gebruikt Europese suikerbieten voor de E30-brandstof. Volgens het bedrijf heeft de brandstof geen gevolgen voor de prestaties van de bolides. A1 GP-CEO Pete da Silva is erg tevreden: "Het neerzetten van een geavanceerde raceserie heeft bij ons de hoogste prioriteit, maar het is belangrijk dat we de schade aan het milieu waar mogelijk beperken."
Plaats een reactie
Lees ook
Test: Nissan Leaf (2025) – Gedraagt zich als brave allemansvriend
Nieuws
Het kan nog heftiger dan de 782 pk van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Nieuws
Kia zorgt voor benzinelucht in elektrische Kia EV4
Nieuws
Skoda Superb rijdt 2.831 kilometer zonder te tanken
Nieuws