AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Goed halfjaar voor Ferrari
Aan de start van de autoshow in Peking heeft Ferrari al iets gezegd over de bedrijfresultaten van dit jaar. De Italianen zijn tevreden, en dat komt niet in de laatste plaats door de Chinese markt.
Aan de start van de autoshow in Peking heeft Ferrari al iets gezegd over de bedrijfresultaten van dit jaar. De Italianen zijn tevreden, en dat komt niet in de laatste plaats door de Chinese markt.
In het eerste halfjaar van 2006 boekt Ferrari een omzet van 706 miljoen euro; da's 16,7 procent meer dan vorig jaar. De winst is verdubbeld van 32 naar 64 miljoen euro en in de eerste zes maanden zijn 2.749 auto's verkocht.
Met name in China is de groei explosief: in vergelijking met vorig jaar zijn daar 95 procent meer Ferrari's verkocht. In het eerste halfjaar hebben daar 82 exemplaren een eigenaar gevonden; daarmee is het de vijfde of zesde markt van het merk.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Ferrari Amalfi: strakker, sterker en scherper dan Roma
Nieuws
Ferrari stelt komst tweede EV uit 'omdat niemand erop zit te wachten'
Nieuws
Ferrari hoopt dat EV voor Chinese comeback gaat zorgen
Nieuws
Ferrari 296 Speciale en Speciale A: voor als speciaal niet speciaal genoeg is
Vergelijkende test