AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Volkswagen Polo GTI Cup Edition
Met zijn 180 pk is de Polo GTI Cup Edition 30 pk sterker dan de Polo Cup racewagen. Geen wonder dat de straatauto op het circuit de racewagen aardig bij kan houden.
Met zijn 180 pk is de Polo GTI Cup Edition 30 pk sterker dan de Polo Cup racewagen. Geen wonder dat de straatauto op het circuit de racewagen aardig bij kan houden.
De Polo GTI Cup Edition moet je met zijn prijskaartje van bijna 30 mille budgettair ergens tussen de GTI-versies van de Polo en de Golf inschalen. Voor dat geld krijgt de koper een autootje dat sportwagenrijders op een slingerende dijkweg wel eens angstige momenten zou kunnen bezorgen.
Voor zijn prestaties hoeft de super-Polo zich namelijk niet te schamen. Wat dacht u van een topsnelheid van 225 kilometer per uur en een sprint naar honderd in 7,5 seconden?
Door een iets verlaagd en een toefje straffer afgestemd onderstel, 17 inch lichtmetalen velgen en bijpassende sportbanden is de Polo GTI Cup Edition ook op het circuit een waar pretpakket.
Je zou denken dat de sportieve Polo dus wel een stug krengetje moet zijn. Dat blijkt in de praktijk erg mee te vallen. Wanneer je op het circuit heen en weer springt tussen racewagen en productiemodel doet alles aan de civiele uitvoering sowieso zacht, stil en losjes aan.
Voor zijn prestaties hoeft de super-Polo zich namelijk niet te schamen. Wat dacht u van een topsnelheid van 225 kilometer per uur en een sprint naar honderd in 7,5 seconden?
Door een iets verlaagd en een toefje straffer afgestemd onderstel, 17 inch lichtmetalen velgen en bijpassende sportbanden is de Polo GTI Cup Edition ook op het circuit een waar pretpakket.
Je zou denken dat de sportieve Polo dus wel een stug krengetje moet zijn. Dat blijkt in de praktijk erg mee te vallen. Wanneer je op het circuit heen en weer springt tussen racewagen en productiemodel doet alles aan de civiele uitvoering sowieso zacht, stil en losjes aan.
De volledige rij-impressie met de Volkswagen Polo GTI Cup Edition staat in AutoWeek 43, die op 25 oktober in de winkels ligt.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
De bijna vergeten Toyota Urban Cruiser of toch iets anders cross-overigs voor €5.000?
Nieuws
Volkswagen Polo 50 Edition: 50 jaar Polo moet gevierd worden
Achtergrond
Een Volkswagen Polo met boxermotor achterin en vier andere versies die je niet kende
Nieuws
Volkswagen Polo populairste tweedehands auto van Nederland
Achtergrond