AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Volkswagen Polo GTI
GTI is een verzamelnaam geworden van de snelle uitvoeringen bij verschillende merken. We gaan eens kijken in Duitsland hoe écht de nieuwe GTI is.
GTI is een verzamelnaam geworden van de snelle uitvoeringen bij verschillende merken. We gaan eens kijken in Duitsland hoe écht de nieuwe GTI is.
Een Volkswagen Polo was er nog niet eerder. Volkswagen doet het meteen goed. Voor de Polo is de 1,8-liter turbomotor geselecteerd die eerder dienst deed in onder meer de Golf IV GTI.
De motor is levendig, hangt goed aan het gas en de versnellingsbak is er goed op afgesteld. De veranderingen aan de afstelling van het onderstel, komen de stabiliteit zeer ten goede. Hij stug maar niet oncomfortabel. Hij kan worden gereden met race-aspriraties, maar leent zich net zo gemakkelijk voor een middagje toeren. Het is de vraag of de échte GTI-rijder het niet allemaal wat te soft vindt.
Binnenin is er weinig dat je het GTI-gevoel geeft. Je moet het doen met een aluminium dorpel met een GTI-logo, aluminium pedalen en de bekende geruite stoelbekleding. De Polo GTI kost 25.000 euro. Een pak geld en importeur Pon denkt er dit jaar 250 te verkopen.
De volledige rij-impressie met de Volkswagen Polo GTI staat in AutoWeek 15, die op 12 april in de winkels ligt.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Volkswagen ID Polo vanaf €25.000, ID Polo GTI vanaf €40.000
Nieuws
Volkswagen ID Polo: elektrisch alternatief Volkswagen Polo heet niet ID2! [+VIDEO]
Achtergrond
Het verhaal achter de Volkswagen Polo Harlekin is eerder saai dan grappig
Nieuws
Volkswagen Polo is beste auto van de laatste halve eeuw
Nieuws