Gereden: Spyker Aileron

Spyker Aileron

Door alle Saab-perikelen zou je bijna vergeten dat Spyker een nieuw model gelanceerd heeft: de Aileron. Wij reden met dit nieuwe model om te kijken of deze auto een goede opvolger is van de veel te dure Double Twelve.

De Aileron is een echte Spyker, dus een visuele traktatie: een knaloranje interieur, verchroomde luchthappers en vleugeldeuren zijn allemaal aanwezig. Ook de cockpit balanceert tussen kunst en kitsch. Als je je realiseert dat veel details in het interieur speciaal voor de Aileron zijn gemaakt, kom je tot de conclusie dat de auto met zijn prijs van 329.677 euro eigenlijk niet eens zo duur is.
De V8-motor komt nog steeds van Audi en klinkt lekker en laat stationair de ramen zelfs trillen. Bij het rijden toont de Aileron toch een aantal imperfecties. De richtingaanwijzer laat zich moeizaam bedienen en het zicht naar achteren is belabberd. Voor het onderstel buurtte Spyker bij Lotus en dat had het merk uit Zeewolde eigenlijk al veel eerder moeten doen. Want de Aileron is natuurlijk geen 911 GT3 RS, maar de besturing is directer dan we verwachtten.
De volledige rij-impressie met de Spyker Aileron is te lezen in AutoWeek 4, die nu in de winkels ligt.

Lezersreacties (129)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.