AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Peugeot 207
Wat het meest opvalt is dat de Peugeot 207 een stuk groter is dan zijn voorganger, de populaire 206. Dat is positief voor het ruimteaanbod, maar tijdens het rijden merk je dat je met meer gewicht onderweg bent.
Wat het meest opvalt is dat de Peugeot 207 een stuk groter is dan zijn voorganger, de populaire 206. Dat is positief voor het ruimteaanbod, maar tijdens het rijden merk je dat je met meer gewicht onderweg bent.
De Peugeot 207 is twintig centimeter langer, zeven breder en vijf hoger dan zijn voorganger. Zijn uiterlijk past perfect binnen de huidige Peugeot-familie. De neus is zelfs gemakkelijk te verwarren met die van de nieuwe 307. De 207 is leverbaar met twee verschillende neuzen: de Classic heeft een in de carrosseriekleur gespoten grille met beschermstrips op de hoeken en de Sport heeft mislampen in een verchroomde omlijsting en ook de horizontale spijlen van het traliewerk zijn verchroomd.
Bij het rijden valt op dat de 1,31 vierkante meter grote voorruit het uitzicht aan de onderkant flink vertekent. Wat betreft sportiviteit blinkt de nieuweling niet uit. Dat is vooral te wijten aan de sterk bekrachtigde besturing. In de bochten merk je dat je met een grotere auto te maken hebt dan bij de 206: het weggedrag is een stuk minder kwikzilverig.
De complete rij-impressie met de Peugeot 207 staat in AutoWeek 13, die op 29 maart in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Goedkoop maar met Bovag-garantie: deze verrassende occasions koop je voor €1.300-€1.900
Praktijkervaring
Praktijkervaring Peugeot 207: is-ie echt zo slecht?
Nieuws
Peugeot 207 - Facelift Friday
Nieuws
Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021
Nieuws