Gereden: Peugeot 207 SW

Peugeot 207 SW
Er zijn niet zoveel kleine stationwagons. Ook de 207 SW kun je niet echt klein noemen, al behoort hij wel degelijk tot het B-segement. Na de hatchback en CC is de SW de derde carrosserievariant van de 207, die de kleine Peugeot volgens de importeur tot de best verkochte auto van Nederland gaat maken.
Eigenlijk heeft de 207 SW maar één concurrent: de Fabia Combi, een uitloopmodel dus (overigens komt er begin 2008 een opvolger). Wie meer ruimte in deze klasse zoekt, komt al snel uit op een MPV-achtige als de Nissan Note of Opel Meriva. Peugeot heeft daarom misschien juist hoge verwachtingen van de SW: de auto moet voor 30 procent van de verkopen van de 207 zorgen.
Met zijn 4,16 meter is de Peugeot bijna 12 centimeter gegroeid ten opzichte van zijn voorganger en dus biedt hij achterin meer ruimte. Ook de bagageruimte profiteert, met 113 liter extra plek. Met andere woorden: de 207 SW is in alle dimensies een volwassener auto dan de 206 SW.
Wie kiest voor een panoramadak, kan naar alle kanten genieten van een subliem uitzicht. Leuk voor bij Schiphol, maar het brengt wel weer extra gewicht op de schaal, 30 kilogram meer dan een 207 SW zonder schuifdak. Die weegt op zijn beurt 40 kilogram meer dan een vergelijkbare 207 Hatchback, die toch al niet bekend stond als een lichtgewicht. Zodoende komt de lichtste variant, de 1.4 met 75 pk, al op 1196 kilogram uit. De 1.6 HDiF weegt zelfs 1275 kilogram. Toch merk je bij bochten niet veel van de forse achtersteven. Wel heb je door iets meer last van zijwindgevoeligheid.
De volledige rij-impressie met de Peugeot 207 SW is te lezen in AutoWeek 28, die op woensdag 11 juli in de winkels ligt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.