AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Peugeot 207 CC
Bij zijn introductie in 2000 was de Peugeot 206 CC de eerste betaalbare cabriolet met metalen klapdak. De concurrentie zat niet stil de afgelopen jaren en opende massaal de aanval op Peugeot's zonaanbidder. Nu slaat Peugeot terug met de 207 CC: groter, beter, mooier. Maar helaas ook zwaarder...
Bij zijn introductie in 2000 was de Peugeot 206 CC de eerste betaalbare cabriolet met metalen klapdak. De concurrentie zat niet stil de afgelopen jaren en opende massaal de aanval op Peugeot's zonaanbidder. Nu slaat Peugeot terug met de 207 CC: groter, beter, mooier. Maar helaas ook zwaarder...
De 207 CC heeft veel weg van zijn voorganger, maar ziet er toch een stuk 'mannelijker' uit. Doordat de lengte met 20 centimeter toenam is de bagageruimte met het dak dicht met 40 liter toegenomen tot 370 liter. In 25 seconden klapt het dak volautomatisch naar beneden. Prettig is dat het nu kan bij een rijsnelheid tot 10 kilometer per uur.
In tegenstelling tot het dak van de 206 CC is dat van zijn opvolger volledig in eigen huis ontwikkeld, naar verluidt vanwege problemen met het dak van de eerste CC. Een andere belangrijke verbetering is de carrosserie van de 207 CC, die 30 procent stijver is dan die van zijn voorganger. Het heeft een grote invloed op het rijplezier: op dit gebied behoort de open Peugeot nu tot de besten in zijn klasse.
Al deze verstevigingen hebben wel tot gevolg dat het leeggewicht flink gestegen is: de topversie met 1,6-liter turbo (150 pk) waarmee we reden zet maar liefst 1.400 kilogram op de schaal. Deze topmotor is door zijn grote hoeveelheid koppel wel een aangename reisgenoot.
In tegenstelling tot het dak van de 206 CC is dat van zijn opvolger volledig in eigen huis ontwikkeld, naar verluidt vanwege problemen met het dak van de eerste CC. Een andere belangrijke verbetering is de carrosserie van de 207 CC, die 30 procent stijver is dan die van zijn voorganger. Het heeft een grote invloed op het rijplezier: op dit gebied behoort de open Peugeot nu tot de besten in zijn klasse.
Al deze verstevigingen hebben wel tot gevolg dat het leeggewicht flink gestegen is: de topversie met 1,6-liter turbo (150 pk) waarmee we reden zet maar liefst 1.400 kilogram op de schaal. Deze topmotor is door zijn grote hoeveelheid koppel wel een aangename reisgenoot.
De volledige rij-impressie met de Peugeot 207 CC is te lezen in AutoWeek 9, die op woensdag 28 februari in de winkel ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Goedkoop maar met Bovag-garantie: deze verrassende occasions koop je voor €1.300-€1.900
Praktijkervaring
Praktijkervaring Peugeot 207: is-ie echt zo slecht?
Nieuws
Peugeot 207 - Facelift Friday
Nieuws
Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021
Nieuws