Gereden: Mercedes C-klasse Coupé
De C-klasse Coupé stuurt een stuk directer en voelt minder log aan dan de coupéversie van de E-klasse. Zoals er ook tussen de C-klasse en de E-klasse een nadrukkelijk verschil is qua karakter. De testauto beschikt over de 220 CDI-motor, de 163 pk sterke viercilinder diesel. Bestel je 'm met handbak en staat –ie ook nog op 16 inch wielen dan komt hij in aanmerking voor 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik. In Zuid-Spanje stond echter alleen een 170 pk sterke versie met automatische transmissie en dan geldt het belastingvoordeel niet. Dat neemt niet weg dat de viercilinder geraffineerder klinkt. In de eerste serie van de C-klasse, die van voor de facelift, was het motorgeluid van de viercilinder diesel nadrukkelijker aanwezig. Het scheelt een hoop dat de viercilinder diesels nu aan de 7G-tronic-versnellingsbak gekoppeld kunnen worden.
Het Dynamic Handling Package op de testauto maakt de C-Coupé in normale setup nog altijd erg comfortabel, de dempers zijn dan soepel, in de sportstand wordt de demping vrij stevig en staat de bak op scherp. Je kunt de C-Coupé ook met het normale Agility Control-onderstel krijgen, of met een 15 mm verlaagd sportonderstel.
De volledige rij-impressie van de Mercedes C-klasse Coupé en de C 63 AMG Coupé staat in AutoWeek 22 die woensdag 1 juni in de winkels ligt. Later deze week volgt ook een videorij-impressie van de 63 AMG op de website.