We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bij de presentatie van de Mercedes C-klasse is het lijstje met innovaties net wat langer dan bij andere nieuwe auto's. De nieuwe C maakt veel technologie uit de S-klasse bereikbaar voor een breder publiek.
Bij de presentatie van de Mercedes C-klasse is het lijstje met innovaties net wat langer dan bij andere nieuwe auto's. De nieuwe C maakt veel technologie uit de S-klasse bereikbaar voor een breder publiek.
De nieuwe Mercedes C-klasse is aan alle kanten een klein beetje gegroeid. Daarom hebben de inzittenden voor- en achterin meer ruimte. Opvallend is dat het nieuwe model nauwelijks zwaarder is dan zijn voorganger.
Aan de binnenkant is het wat je van Mercedes verwacht: mooie materialen, voldoende ruimte – zelfs voor mensen langer dan twee meter en het afwerkingsniveau en de ergonomie staan op een hoog plan. De bediening voor het multimedia-systeem gaat via een centrale knop zoals BMW's daar ooit mee begon met iDrive. Voor wie daar niet mee uit de voeten kan is er ook een spraakgestuurd systeem.
Onder zijn Duitse concurrenten is de Mercedes altijd de meest comfortabele van de drie. Dat zorg voor een wat bedaagd publiek. De nieuwe C wordt meer gepresenteerd als rijdersauto. Hij is weliswaar wat lichtvoetiger maar een atleet is het nog steeds niet. Comfort voert nog steeds de boventoon. Van topklasse, dat wel.
De volledige rij-impressie staat in AutoWeek 13, die op 28 maart in de winkels ligt.