en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Ook het interieur van de Getz is aangepakt. Zo is de middenconsole opnieuw vormgegeven en zijn er wat hoogwaardigere materialen gebruikt.
De volgende dag stappen we in de 1.4-liter benzine-uitvoering. In de bergen geniet de diesel duidelijk onze voorkeur. Een stevige helling blijkt een zware dobber voor de benzinemotor, je moet hem flink hoog in de toeren houden om een beetje mee te kunnen blijven komen. Zolang de weg echter vlak is (en is dat niet in vrijwel heel Nederland het geval?) is de 1.4 een erg prettige motor, die bij volgas zowaar een heel sportieve roffel ten gehore geeft.De Getz biedt een ruime standaarduitrusting voor zijn geld. Centrale vergrendeling zit op alle uitvoeringen, waarbij alleen de 1.1i de afstandbediening moet ontberen. Hetzelfde geldt voor de mistlampen voor. Ook een handbediende airco is standaard op de meeste uitvoeringen. De voorste zijruiten zijn op alle uitvoeringen elektrisch bediend, bij de duurdere versies is dat ook ook achterin het geval.
Wij reden met de nieuwe diesel en de 1.4i die de 1.3i vervangt, maar ook de 1.1i is bijgespijkerd en levert nu 66 pk (3 pk meer dan de oude versie) en 99 Nm. Ongewijzigd is de 1.6i, goed voor 106 pk en 144 Nm. Standaard op alle motoren is een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Een viertraps automaat is alleen leverbaar op de 1.4i en de 1.6i.
De Getz is met alle wijzigingen tussen de E 400 en E 800 duurder geworden dan vergelijkbare uitvoeringen van het oude model. Toch is de instapprijs op een handige manier gelijk gehouden, door het aanbieden van een speciale Young-versie aan te bieden voor dezelfde prijs als de oude 1.1i ActiveVersion. De nieuwe Getz arriveert rond deze tijd bij de Nederlandse dealers.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.