Facelift Friday: Hyundai Getz

Hyundai Getz 1.5 CRDi i-Blue
Hyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz SportHyundai GetzHyundai GetzHyundai Getz - interieurHyundai GetzHyundai GetzHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai GetzHyundai GetzHyundai GetzHyundai Getz

De introductie van de Hyundai Getz was één van die momenten waarop de mondiale autowereld begon te beseffen dat de Koreanen niet altijd in de budgethoek zouden opereren. De B-segmenter kreeg in 2005 een facelift van serieuze omvang.

Je zou nog grappen kunnen maken over de naam van de Hyundai Getz, maar verder was deze compacte Koreaan bij zijn introductie in 2002 een serieus goede aanbieding. Een strakke, moderne koets met heldere lichtunits rondom, een modern dashboard en relatief veel interieurruimte zorgden ervoor dat de auto ook in Nederland mocht rekenen op de warme belangstelling van het koperspubliek.

De facelift diende zich drie jaar na de introductie aan. Aan de achterzijde gaat het vooral om de bekende herindeling van de lichtunits. Daarnaast verhuisde het mistachterlicht van een ogenschijnlijk lukraak gekozen plek in de linkerhelft van de achterbumper naar een meer bij het design passende plaats in het midden.

De voorzijde ging compleet op de schop. Het valt wellicht niet zo op, maar het front van de nieuwere generatie is toch echt helemaal nieuw. De koplampen werden wat breder uitgesmeerd en de richtingaanwijzers verhuisden van de buitenkant naar de binnenkant van de lichtunits.

Het interieur werd naar een hoger plan getild door het gebruik van hoogwaardiger materialen, waarmee Hyundai opnieuw een stap zette naar de volwassen status die het merk inmiddels al jaren heeft.

Lezersreacties (58) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.