We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Als je niet weet dat van de vorige generatie Honda Civic al een hybride werd aangeboden, is dat geen schande. Van die auto hoorden we bijna niets. De nieuwe Civic Hybrid lijkt een meer dan redelijk alternatief voor de Toyota Prius.
Als je niet weet dat van de vorige generatie Honda Civic al een hybride werd aangeboden, is dat geen schande. Van die auto hoorden we bijna niets. De nieuwe Civic Hybrid lijkt een meer dan redelijk alternatief voor de Toyota Prius.
Het hybride systeem van de nieuwe Honda Civic is niet wezenlijk anders dan in het vorige model. De techniek is weggewerkt tussen de rugleuning van de achterbank en de bagageruimte. De Hybrid is er alleen als sedan, omdat die beter verkoopt dan een hatchback in de Verenigde Staten en Japan, de grootste markten voor dit model.
De benzine- en de elektomotor zijn in de nieuwe Civic wat krachiger geworden.Het accupakket is eenderde sterker dan in de vorige hybride Civic. Het systeem is gekoppeld aan een CVT-versnellingsbak. Erg flitsende prestaties levert de hybride nog steeds niet. Met name de benzinemotor moet er flink aan trekken. Het gemiddelde verbruik is volgens Honda 4,6 per 100 km.
De volledige rij-impressie van de Honda Civic Hybrid staat in AutoWeek 13, die op 29 maart in de winkels ligt.