AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Great Wall Hover CUV
1
Een naam als een restaurant, kunnen we de Great Wall Hover CUV eigenlijk wel serieus nemen? Een paar uurtjes rijden met deze Chinese SUV, die eventueel ook naar Europa komt, moest ons een antwoord op deze vraag geven.
Concrete vestigingsplannen heeft Great Wall nog niet voor Europa. Een proefrit leek dan ook lange termijn werk te worden. Totdat Paul Kaalen, een importeur van bouwmaterieel, zich bij ons meldde. Hij had zijn hand op een partij Hovers weten te leggen, zo vertelde hij ons.
Zijn bedrijf, PK Trucks, biedt de Hover aan voor 14.000 euro exclusief alle belastingen en invoerkosten. In de praktijk zal de prijs daarom op het dubbele uitkomen. Nog altijd erg goedkoop voor een auto van het formaat van een Toyota LandCruiser.
Het interieur is niet goed afgewerkt, maar met de uitrusting zit het wel goed: de Hover biedt standaard onder meer lederen bekleding en climate control.
De 127 pk motor is bepaald niet overbemeten voor een auto van dit formaat. Het andere verkeer bijhouden op de snelweg is een hele klus, maar verder bevalt het rijden wel.
We hebben de Hover niet het terrein in gereden, maar we hebben het idee dat de auto voorzien is van de juiste techniek.
Zijn bedrijf, PK Trucks, biedt de Hover aan voor 14.000 euro exclusief alle belastingen en invoerkosten. In de praktijk zal de prijs daarom op het dubbele uitkomen. Nog altijd erg goedkoop voor een auto van het formaat van een Toyota LandCruiser.
Het interieur is niet goed afgewerkt, maar met de uitrusting zit het wel goed: de Hover biedt standaard onder meer lederen bekleding en climate control.
De 127 pk motor is bepaald niet overbemeten voor een auto van dit formaat. Het andere verkeer bijhouden op de snelweg is een hele klus, maar verder bevalt het rijden wel.
We hebben de Hover niet het terrein in gereden, maar we hebben het idee dat de auto voorzien is van de juiste techniek.
De volledige rij-impressie staat in AutoWeek 43 die vanaf woensdag 25 oktober in de winkel ligt
Lees ook de weblog over de Hover