Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Ora R2 is vrolijke Chinees met stekker

Voordelig elektrisch

41
Great Wall Ora R1, R2
Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2Great Wall Ora R1, R2
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
26 juni 2020 om 12:38
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

De Chinese gigant Great Wall heeft met Ora een submerk dat zich volledig richt op de ontwikkeling en productie van volledig elektrische auto's. De line-up wordt nu uitgebreid met de R2, een vrolijk ogende hatchback die naast de minstens zo guitige R1 een plekje in het Chinese modellengamma krijgt.

Great Wall stampte in 2018 een nieuw submerk uit de grond: Ora. Het op een niet geheel heldere manier naar de Zwitserse wiskundige en natuurkundige Leonard Euler vernoemde merk is een afdeling waar Great Wall naar eigen zeggen premium-EV's heeft ondergebracht. Het merk heeft met de R1 al een overigens sterk op de Smart Forfour en Renault Twingo lijkend, maar daardoor niet minder vrolijk EV'tje op de menukaart staan. Dat kleintje krijgt nu gezelschap van de R2.

Ook de R2 is niet helemaal vrij van invloeden van buitenaf, zo nemen we in de raampartij wat invloeden van de drieling Skoda Citigo-Volkswagen Up-Seat Mii waar en ook lijkt bij Ora's designafdeling een foto van de Scion xB aan de muur te hebben gehangen. De platte kijkers doen ons enigszins denken aan die in de snuit van eerste generatie Daihatsu Tanto, maar wellicht zijn we dan te veel aan het zoeken. Het eindresultaat is in ieder geval een gezellig ogend elektrisch hatchbackje met vijf portieren en in elk voorscherm een laadpunt!

Daihatsu Tanto

Net als bij de R1 gaat onderhuids het modulaire ME-platform van Ora schuil. De R2 is 3,63 meter lang en heeft een wielbasis van 2,49 meter. Daarmee is hij zo'n 13 centimeter langer dan de R1, terwijl de wielbasis met een kleine 1,5 centimeter groeit. De elektromotor is net als bij de R1 48 pk en 125 Nm sterk en stuurt zijn krachten naar de vooras. Volgens de Chinese meetmethode moet de R2 op een volle lading zo'n 350 kilometer kunnen afleggen. Hoe groot het accupakket is, houdt Ora nog even geheim, maar we mikken erop dat het ook hier gaat om het 33 kWh grote exemplaar uit de R1. De R2 staat hoger gepositioneerd dan de kleinere R1 en dat zal natuurlijk invloed hebben op zijn Chinese prijskaartje. Heel heftig zal die prijs overigens niet worden. De R1 heeft - na subsidie - in China namelijk een vanafprijs van omgerekend zo'n €9.000.

Naar Nederland komt het wagentje uiteraard niet. Dan rest de grote vraag: zijn jullie daar rouwig om?

  • Houd me op de hoogte over de Ora R2
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Elektrische Auto

Lezersreacties (41) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
    Merk
    Merk
    • Nieuws
      Ora 03 Cat: elektrisch met een vleugje Porsche

      Ora 03 Cat: elektrisch met een vleugje...

      42
      • 15 februari 2022
    • Nieuws
      Chinese Kever-kloon in productietrim

      Chinese Kever-kloon in productietrim

      85
      • 9 december 2021
    • Nieuws
      Chinese Great Wall opent Europees hoofdkantoor in Duitsland

      Chinese Great Wall opent Europees hoofdkantoor...

      28
      • 22 november 2021
    • Nieuws
      Great Wall haalt Wey en Ora naar Europa

      Great Wall haalt Wey en Ora naar Europa

      23
      • 6 september 2021
    • Nieuws
      Ora Lightning Cat: meer Porsche dan kever

      Ora Lightning Cat: meer Porsche dan kever

      17
      • 19 april 2021
    • Nieuws
      Global NCAP geschrokken van Great Wall Steed 5

      Global NCAP geschrokken van Great Wall...

      22
      • 5 december 2020
    • Nieuws
      Retrorakker Great Wall gepresenteerd

      Retrorakker Great Wall gepresenteerd

      23
      • 29 september 2020

    Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

    Over AutoWeek

    • Klantenservice
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy & Cookiebeleid
    • Cookie instellingen wijzigen
    • Gebruiksvoorwaarden

    Volg AutoWeek

    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • Youtube
    • Podcasts
    • RSS

    Meer AutoWeek

    • Aanmelden nieuwsbrief
    • Contact redactie
    • Colofon
    • Autobrochures
    • Klassiekergids

    Overig

    • Adverteren
    • AutoWeek LAB
    • Je auto aanmelden
    • Koppel abonnement
    • Partners
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Cadillac
    • Chevrolet
    • Citroën
    • Cupra
    • Dacia
    • Donkervoort
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Lynk & Co
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Morgan
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Polestar
    • Porsche
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • Saab
    • Seat
    • Skoda
    • Smart
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

    © 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden