AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW X5
In 1999 luidde BMW met de komst van de X5 de SUV-rage in. Nu is er een compleet nieuw model, dat flink is gegroeid, maar minder massief oogt.
In 1999 luidde BMW met de komst van de X5 de SUV-rage in. Nu is er een compleet nieuw model, dat flink is gegroeid, maar minder massief oogt.
De uiterlijke veranderingen aan de BMW X5 zijn beperkt gebleven maar vergis je niet: er staat een geheel nieuw model. Die is 18,7 centimeter langer dan zijn voorganger. Dat valt nauwelijks op omdat de proporties gelijk zijn gebleven. De wielbasis groeit mee en dat biedt plek aan een derde zitrij. Voortaan kunnen dus maximaal zeven personen mee.
De nieuwe X5 weegt weliswaar ruim twee ton – het is nauwelijks meer dan zijn voorganger. Aan de rij-eigenschappen merk je dat gewicht niet. Hij rijdt als een fraai uitgebalanceerde middenklasser. Comfort en dynamiek worden op een fantastische manier gecombineerd. Jammer dat de besturing te licht is, al zal de gemiddelde X5-rijder dat wellicht juist als prettig beschouwen.
De volledige rij-impressie met de BMW X5 staat in AutoWeek 46, die op 15 november in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW X5 xDrive45e M-Sport | Panoramadak | CoPilot | Laser | Harman Kardon
- 2023
- 78.101 km
€ 68.940

BMW X5 xDrive45e M-Sport | Skylounge | Massage | Stoelventilatie | CoPilot | Elektr. Trekhaak
- 2021
- 134.311 km
€ 58.940

BMW X5 xDrive45e High Executive Panodak Harman Kardon 360 Bowers&Wilkens Camera Panodak
- 2021
- 86.916 km
€ 61.900
Lees ook
Nieuws

Nieuwe BMW iX5: bomvol nieuwe techniek en klaar voor de markt
Nieuws

Nieuwe BMW iX5 Hydrogen: waterstof tanken dankzij techniek van Toyota
Nieuws

Nieuwe BMW X5: met Neue Klasse-design de 3-serie achterna
Reportage

Waarom de BMW X5 4.8is de M-badge best had mogen dragen
Nieuws
