AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
General Motors flink in de plus
21
Na een dramatische week op de beurs is er eindelijk goed nieuws voor General Motors. De aandeelkoersen zijn gisteren namelijk weer flink omhoog geschoten.
De aandelenkoers sloot gisteren op 6,52 dollar, terwijl dat vrijdag maar 4,89 dollar was. Dat is een stijging van 33 procent. De reden voor de forse stijging is het nieuws dat General Motors zowel met Ford als Chrysler over een fusie heeft gepraat. Bij een dergelijke fusie zou het grootste autoconcern ter wereld ontstaan en de aandeelhouders zien dat overduidelijk wel zitten.
Analisten zijn niet zo enthousiast als de beleggers. Zij vrezen dat de consumenten de hand op de knip houden bij producten van General Motors en Chrysler, omdat de kopers vrezen dat ze zonder garantie komen te zitten als de bedrijven failliet gaan. Wel zijn de kenners het er over eens dat de combinatie GM-Chrysler voor flinke kostenbesparingen kan zorgen.
Vorige week was General Motors zwaar in de problemen, want de aandelenkoers was sinds 1950 niet zo laag geweest. De waarde van het concern kwam uit op een historisch lage 3,3 miljard dollar, wat het gevolg was van enerzijds de grote schuldenlast van GM en anderzijds de slechte economische vooruitzichten.
Analisten zijn niet zo enthousiast als de beleggers. Zij vrezen dat de consumenten de hand op de knip houden bij producten van General Motors en Chrysler, omdat de kopers vrezen dat ze zonder garantie komen te zitten als de bedrijven failliet gaan. Wel zijn de kenners het er over eens dat de combinatie GM-Chrysler voor flinke kostenbesparingen kan zorgen.
Vorige week was General Motors zwaar in de problemen, want de aandelenkoers was sinds 1950 niet zo laag geweest. De waarde van het concern kwam uit op een historisch lage 3,3 miljard dollar, wat het gevolg was van enerzijds de grote schuldenlast van GM en anderzijds de slechte economische vooruitzichten.
Lees ook
Nieuws
Rimac Nevera zet reeks nieuwe snelheidsrecords neer
Nieuws
‘Terugdraaien verkoopverbod brandstofauto’s per 2035 kan 1 miljoen banen kosten’
Nieuws
MG IM5 en IM6: schieten op Tesla Model 3 en Model Y
Nieuws
Polestar verkoopt veel meer auto's dan in 2024
Nieuws