AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gemballa Roadster GTR600: energielabel Z
6
In een tijd dat zelfs Ferrari zich bezighoudt met biobrandstoffen, is het een geruststellende gedachte dat er ook nog auto's worden ontwikkeld als deze lekker overdreven Gemballa Avalance Roadster GTR 600.
De Avanche-serie bij tuner Gemballa is zich aan het uitbreiden. Die is gebaseerd op de nieuwste Porsche 911 Turbo. Daarvan is in de loop van het vorige jaar ook een cabriolet verschenen. Dan is het logisch dat in het Avalanche-programma van Gemballa ook zo'n zonnige verschijning komt.
Een standaard 911 Turbo heeft 480 pk. Gemballa geeft 'm 600 pk en een maximaal koppel van 840 Nm. Daarmee gaat de sprint van 0 naar 100 km/u in 3,5 seconden. Als topsnelheid geeft Gemballa 320 km/u. Een standaard 911 Turbo haalt 310 km/u en gaat in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
Ten opzichte van de 911 Turbo is de Avalanche flink verbreed. De spoiler aan de voorzijde is in de eerste plaats bedoeld om de remmen te koelen. De skirts aan de achterkant zijn er om de motor van extra lucht te voorzien. "Het interieur is een walhalla voor verwende mensen", kraait Gemballa. Er is een sportstuur met F1 schakeling aluminium pedalen en alles hangt aan elkaar van het nubuck-leer, alcantara en koolstofvezel. Volgens de laatste mode is de nieuwe creatie van Gemballa uitgevoerd in het matzwart.
Over een brandstofverbruik of CO2-uitstoot hebben ze het niet bij Gemballa want een auto als deze heeft natuurlijk een diepdonkerrood energielabel. Dat kan ons voor deze keer even helemaal niks schelen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws