AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Geen nieuwe Focus RS
Er komt geen RS-versie van de Ford Focus. Hoewel er diverse prototypes gebouwd zijn, heeft Ford toch besloten het project van een 300 pk sterke Focus RS af te blazen.
Er komt geen RS-versie van de Ford Focus. Hoewel er diverse prototypes gebouwd zijn, heeft Ford toch besloten het project van een 300 pk sterke Focus RS af te blazen.
Onze collega's van het Engelse zusterblad Auto Express melden dat Ford de ultrabrute Focus RS niet in productie zal nemen. Eind 2008 zou de auto, die naar verluidt 300 pk zou krijgen in combinatie met vierwielaandrijving, klaar moeten zijn. Er was zelfs al een Engelsman die 18 maanden geleden een voorschot aan zijn lokale dealer had betaald om straks als een van de eersten in de RS te kunnen stappen. Volgens Auto Express is een van de belangrijkste redenen voor het stopzetten van het RS-project de hoge CO2-uitstoot die dit model zou hebben. Ford zegt echter dat het moeilijk zou worden om op deze auto winst te maken, in een land als Groot-Brittanië zou er nog wel markt zijn voor een Focus RS, maar daarbuiten niet, aldus een zegsman van het merk. Van de vorige Focus was er wel een RS, met een 215 pk sterke 2.0 turbo. Die voorwielaandrijver staat ons nog helder voor de geest als een van de fijnste hot hatches van de laatste tien jaar. Maar per exemplaar van de in totaal 4.501 gebouwde RS'en moest Ford 6.000 euro toeleggen. De huidige Focus ST met zijn 225 pk sterke vijfcilinder turbo zal dus de hefstige Focus van de tweede generatie blijven.
Onze collega's van het Engelse zusterblad Auto Express melden dat Ford de ultrabrute Focus RS niet in productie zal nemen. Eind 2008 zou de auto, die naar verluidt 300 pk zou krijgen in combinatie met vierwielaandrijving, klaar moeten zijn. Er was zelfs al een Engelsman die 18 maanden geleden een voorschot aan zijn lokale dealer had betaald om straks als een van de eersten in de RS te kunnen stappen. Volgens Auto Express is een van de belangrijkste redenen voor het stopzetten van het RS-project de hoge CO2-uitstoot die dit model zou hebben. Ford zegt echter dat het moeilijk zou worden om op deze auto winst te maken, in een land als Groot-Brittanië zou er nog wel markt zijn voor een Focus RS, maar daarbuiten niet, aldus een zegsman van het merk. Van de vorige Focus was er wel een RS, met een 215 pk sterke 2.0 turbo. Die voorwielaandrijver staat ons nog helder voor de geest als een van de fijnste hot hatches van de laatste tien jaar. Maar per exemplaar van de in totaal 4.501 gebouwde RS'en moest Ford 6.000 euro toeleggen. De huidige Focus ST met zijn 225 pk sterke vijfcilinder turbo zal dus de hefstige Focus van de tweede generatie blijven.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer
Nieuws

'Ford Focus-opvolger heet Ford Bronco'
Achtergrond

De Ford Focus heeft ons 29 jaar en anderhalve week bezig gehouden
Nieuws

Doek valt definitief voor Ford Focus
Occasiontest



